Redcoon Benelux nu ook effectief gesloten | RetailDetail

Redcoon Benelux nu ook effectief gesloten

Redcoon Benelux nu ook effectief gesloten

Media Markt heeft webshop Redcoon in de Benelux definitief gesloten. Die was door de elektroreus binnengehaald om zijn online expertise, maar nu Media Markt zelf online actief is bleek Redcoon een te grote concurrent.

Herstellingen bij Media Markt

Begin deze maand was al bekend geworden dat Media-Saturn van plan was om Redcoon te sluiten in een aantal landen. Naast de Benelux verdwijnt het merk ook in Oostenrijk, Portugal en Spanje, de Duitse en Poolse webshops blijven gespaard.

 

Tot eind deze maand voert Redcoon de herstellingen in België en Nederland nog zelf uit, daarna worden alle reparaties overgenomen door de online dienst van Media Markt Nederland. Voor alle aankopen tot en met 5 oktober hebben klanten nog de standaard dertig dagen bedenktijd. Bij alle aankopen die daarna zijn gebeurd, is dat maar veertien dagen, conform de voorwaarden van Media Markt.

 

De beslissing om Redcoon te sluiten is het gevolg van de nieuwe strategie bij Media Markt, dat zelfs steeds meer aandacht geeft aan de online verkoop. Daardoor is er geen plaats meer voor Redcoon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.