Resultaten Philips vallen tegen.

Resultaten Philips vallen tegen.

Philips bleef in het vierde kwartaal over de hele lijn onder de verwachtingen. Terwijl analisten uitgingen van een nettowinst van €500 mio, presteerde Philips 463 mio. De omzet van €7,39 mio ontgoochelde de analisten eveneens. Toch verklaart de elektronicaproducent zich optimistisch over 2011. 


Wel behaalde in het laatste kwartaal van 2010 Philips een indrukwekkende winststijging van 84% ten opzichte van het vorige jaar. Dit had de elektronicaproducent onder meer te danken aan een daling van eenmalige kosten.


De omzet groeide 2% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Slechte resultaten in de decembermaand zorgden er desalniettemin voor dat de autonome omzet in het vierde kwartaal van 2010 4% is gezakt.


Philips blijft nochtans positief. Het bedrijf concentreert zich hoofdzakelijk op de langere termijn, met zijn Vision 2015-programma. Philips geeft echter toe dat vanuit de mature markten niet al te veel groei mag worden verwacht. Het consumptiegedrag zal er volgens de Nederlandse firma “ingetogen” blijven. Philips richt zijn pijlen daarom op de groeimarkten.

Philips bleef in het vierde kwartaal over de hele lijn onder de verwachtingen. Terwijl analisten uitgingen van een nettowinst van €500 mio, presteerde Philips 463 mio. De omzet van €7,39 mio ontgoochelde de analisten eveneens. Toch verklaart de elektronicaproducent zich optimistisch over 2011. 


Wel behaalde in het laatste kwartaal van 2010 Philips een indrukwekkende winststijging van 84% ten opzichte van het vorige jaar. Dit had de elektronicaproducent onder meer te danken aan een daling van eenmalige kosten.


De omzet groeide 2% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Slechte resultaten in de decembermaand zorgden er desalniettemin voor dat de autonome omzet in het vierde kwartaal van 2010 4% is gezakt.


Philips blijft nochtans positief. Het bedrijf concentreert zich hoofdzakelijk op de langere termijn, met zijn Vision 2015-programma. Philips geeft echter toe dat vanuit de mature markten niet al te veel groei mag worden verwacht. Het consumptiegedrag zal er volgens de Nederlandse firma “ingetogen” blijven. Philips richt zijn pijlen daarom op de groeimarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Back to top