Resultaten Philips vallen tegen. | RetailDetail

Resultaten Philips vallen tegen.

Resultaten Philips vallen tegen.

Philips bleef in het vierde kwartaal over de hele lijn onder de verwachtingen. Terwijl analisten uitgingen van een nettowinst van €500 mio, presteerde Philips 463 mio. De omzet van €7,39 mio ontgoochelde de analisten eveneens. Toch verklaart de elektronicaproducent zich optimistisch over 2011. 


Wel behaalde in het laatste kwartaal van 2010 Philips een indrukwekkende winststijging van 84% ten opzichte van het vorige jaar. Dit had de elektronicaproducent onder meer te danken aan een daling van eenmalige kosten.


De omzet groeide 2% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Slechte resultaten in de decembermaand zorgden er desalniettemin voor dat de autonome omzet in het vierde kwartaal van 2010 4% is gezakt.


Philips blijft nochtans positief. Het bedrijf concentreert zich hoofdzakelijk op de langere termijn, met zijn Vision 2015-programma. Philips geeft echter toe dat vanuit de mature markten niet al te veel groei mag worden verwacht. Het consumptiegedrag zal er volgens de Nederlandse firma “ingetogen” blijven. Philips richt zijn pijlen daarom op de groeimarkten.

Philips bleef in het vierde kwartaal over de hele lijn onder de verwachtingen. Terwijl analisten uitgingen van een nettowinst van €500 mio, presteerde Philips 463 mio. De omzet van €7,39 mio ontgoochelde de analisten eveneens. Toch verklaart de elektronicaproducent zich optimistisch over 2011. 


Wel behaalde in het laatste kwartaal van 2010 Philips een indrukwekkende winststijging van 84% ten opzichte van het vorige jaar. Dit had de elektronicaproducent onder meer te danken aan een daling van eenmalige kosten.


De omzet groeide 2% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Slechte resultaten in de decembermaand zorgden er desalniettemin voor dat de autonome omzet in het vierde kwartaal van 2010 4% is gezakt.


Philips blijft nochtans positief. Het bedrijf concentreert zich hoofdzakelijk op de langere termijn, met zijn Vision 2015-programma. Philips geeft echter toe dat vanuit de mature markten niet al te veel groei mag worden verwacht. Het consumptiegedrag zal er volgens de Nederlandse firma “ingetogen” blijven. Philips richt zijn pijlen daarom op de groeimarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.