Samsung laat Amerikanen producten testen

Samsung laat Amerikanen producten testen

Samsung schakelt een versnelling hoger om de Amerikanen te overtuigen over te stappen van Apple naar Samsung. In vijf grootsteden kunnen consumenten sinds kort de nieuwste Samsung-producten 21 dagen lang gratis uittesten.

Pop-up store in vijf Amerikaanse steden

Samsung mag dan al enkele jaren ’s werelds grootste smartphonemaker zijn, in Amerika is en blijft Apple heer en meester. De cijfers spreken voor zich: eind maart hadden de Zuid-Koreanen 27% van de Amerikaanse smartphonemarkt in handen, Apple nog altijd 41,4%. Al knabbelt Samsung wel aan die achterstand: tussen december 2013 en maart 2014 steeg zijn marktaandeel bijna één procent (+0,9%), terwijl dat van Apple een half procentje achteruitging.

 

De Koreanen willen die trend graag versnellen en pakken daarom uit met een geduchte marketingstunt in het hol van de leeuw: na een eerste (geslaagde) test in de Samsung Galaxy Studio(foto) in Manhattan eind mei, openden ze zopas nog vier pop-upwinkels in Dallas, Houston, Los Angeles en Santa Clara.

 

Geïnteresseerde Amerikanen kunnen er de nieuwste producten van Samsung – van de smartphones Galaxy 5S en Note3 over de Gear-smartwatch tot de Gear Fit-sportarmband zelf uittesten gedurende liefst 21 dagen. Samsung neemt zelfs een deel van de communicatiekosten op zich. De tester van dienst moet enkel een borg van 350 dollar storten, die hij of zij na de testperiode terugkrijgt.

 

Enkel testen, elders kopen

Kopen is er echter niet bij: Samsung heeft (nog altijd) geen eigen retailnetwerk in de VS en klanten worden dus doorverwezen naar multimediaverkopers in de buurt. “Ons testprogramma biedt de klanten de mogelijkheid om de Samsung Galaxy-producten te ontdekken en uit te proberen in hun eigen omgeving, zodat ze zelf kunnen ervaren welke ongelooflijke dingen ze kunnen doen met onze producten en daardoor een weloverwogen keuze kunnen maken”, zegt Melissa McNutt van de ‘experiental marketing division’ bij Samsung.

 

De nieuwe marketingstunt is een zoveelste stap(je) om de Amerikanen warm te maken voor een overstap naar Samsung. Vorig jaar nog verhoogde Samsung zijn reclamebudget in de Verenigde Staten met liefst 20,8% tot een duizelingwekkende 1,7 miljard dollar (ca. 1,25 miljard euro), zomaar even 981 miljoen dollar (of 721 miljoen euro) meer dan Apple.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Vanden Borre start werken aan gezamenlijk distributiecentrum

17/01/2018

In Willebroek gaan de werken aan een nieuw distributiecentrum voor Fnac en Vanden Borre van start. Het is de volgende stap in de integratie van de twee ketens, die sinds de fusie van Darty en Fnac tot dezelfde groep behoren.

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Back to top