Samsung laat Amerikanen producten testen

Samsung laat Amerikanen producten testen

Samsung schakelt een versnelling hoger om de Amerikanen te overtuigen over te stappen van Apple naar Samsung. In vijf grootsteden kunnen consumenten sinds kort de nieuwste Samsung-producten 21 dagen lang gratis uittesten.

Pop-up store in vijf Amerikaanse steden

Samsung mag dan al enkele jaren ’s werelds grootste smartphonemaker zijn, in Amerika is en blijft Apple heer en meester. De cijfers spreken voor zich: eind maart hadden de Zuid-Koreanen 27% van de Amerikaanse smartphonemarkt in handen, Apple nog altijd 41,4%. Al knabbelt Samsung wel aan die achterstand: tussen december 2013 en maart 2014 steeg zijn marktaandeel bijna één procent (+0,9%), terwijl dat van Apple een half procentje achteruitging.

 

De Koreanen willen die trend graag versnellen en pakken daarom uit met een geduchte marketingstunt in het hol van de leeuw: na een eerste (geslaagde) test in de Samsung Galaxy Studio(foto) in Manhattan eind mei, openden ze zopas nog vier pop-upwinkels in Dallas, Houston, Los Angeles en Santa Clara.

 

Geïnteresseerde Amerikanen kunnen er de nieuwste producten van Samsung – van de smartphones Galaxy 5S en Note3 over de Gear-smartwatch tot de Gear Fit-sportarmband zelf uittesten gedurende liefst 21 dagen. Samsung neemt zelfs een deel van de communicatiekosten op zich. De tester van dienst moet enkel een borg van 350 dollar storten, die hij of zij na de testperiode terugkrijgt.

 

Enkel testen, elders kopen

Kopen is er echter niet bij: Samsung heeft (nog altijd) geen eigen retailnetwerk in de VS en klanten worden dus doorverwezen naar multimediaverkopers in de buurt. “Ons testprogramma biedt de klanten de mogelijkheid om de Samsung Galaxy-producten te ontdekken en uit te proberen in hun eigen omgeving, zodat ze zelf kunnen ervaren welke ongelooflijke dingen ze kunnen doen met onze producten en daardoor een weloverwogen keuze kunnen maken”, zegt Melissa McNutt van de ‘experiental marketing division’ bij Samsung.

 

De nieuwe marketingstunt is een zoveelste stap(je) om de Amerikanen warm te maken voor een overstap naar Samsung. Vorig jaar nog verhoogde Samsung zijn reclamebudget in de Verenigde Staten met liefst 20,8% tot een duizelingwekkende 1,7 miljard dollar (ca. 1,25 miljard euro), zomaar even 981 miljoen dollar (of 721 miljoen euro) meer dan Apple.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top