Samsung stelt technologietrends voor 2016 voor | RetailDetail

Samsung stelt technologietrends voor 2016 voor

Samsung stelt technologietrends voor 2016 voor

Samsung heeft vandaag vier technologietrends voorgesteld, waarvan het denkt dat die in 2016 volledig zullen doorbreken. Het denkt daarbij onder andere aan de doorbraak van virtual reality.

Sneller mobiel internet

"Wij verwachten dat 2016 voor technologie een jaar van veranderingen wordt", zegt Felix Heck, hoofd van Samsung Design Europe (SDE). "Wij zijn ervan overtuigd dat door het supersnelle internet, de explosie aan dataconnecties en de ontwikkeling van virtual reality de digitale wereld steeds meer onderdeel wordt van de fysieke wereld.


De eerste trend die Samsung aanduidt is de opmars van sneller mobiel internet. Het verwacht dat het snellere mobiel internet zullen leiden tot nieuwe applicaties en diensten die voorheen niet mogelijk waren. De nieuwe virtuele innovaties zullen zich daarbij bewegen in de richting van 'voelen' en 'aanraken', in plaats van enkel 'horen' en 'zien'.


Een andere belangrijke trend is de opmars van virtual reality, wat zal leiden tot een 'phygital' wereld, waarbij fysieke en digitale belevingen zullen samensmelten.


"Gesteund door innovaties in virtual reality bevinden we ons nu aan de vooravond van fundamentele verschuivingen. De verwachtingen die consumenten van hun omgang met technologie hebben, zijn aan het veranderen. Het transformeert van spullen die een bepaald doel dienen of een zekere functie hebben naar écht slimme producten en services, die naadloos passen in ons dagelijks leven. Zo worden onze ervaringen van alledag versterkt en op een wijze die we niet eerder kenden", zegt Camille Hammerer, hoofd van SDE's Trend Experience lab.


Innovatie door bewustwording


Samsung ziet ook eindelijk de echte doorbraak van de Smart Home in 2016. Het voorspelt dat in Groot-Brittannië volgend jaar in 18 procent van de huizen een vorm van smart home-technologie zal worden geïnstalleerd. Producten die worden bediend met de smartphone zullen ook steeds meer mainstream worden.


Het hoogtepunt voor die slimme producten zijn zelfrijdende auto's. Ook Samsung heeft eerder deze maand aangekondigd dat het een eigen automotive divisie heeft opgestart. "Dat gaat niet alleen om innovaties voor de zelfrijdende auto, maar ook om entertainment en navigatie in de auto."


Tot slot verwacht Samsung ook enkele veranderingen die voortkomen uit bewustwording, omdat de jongere generatie steeds meer van bedrijven eist dat ze duurzame producten ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.