Samsung stelt technologietrends voor 2016 voor

Samsung stelt technologietrends voor 2016 voor

Samsung heeft vandaag vier technologietrends voorgesteld, waarvan het denkt dat die in 2016 volledig zullen doorbreken. Het denkt daarbij onder andere aan de doorbraak van virtual reality.

Sneller mobiel internet

"Wij verwachten dat 2016 voor technologie een jaar van veranderingen wordt", zegt Felix Heck, hoofd van Samsung Design Europe (SDE). "Wij zijn ervan overtuigd dat door het supersnelle internet, de explosie aan dataconnecties en de ontwikkeling van virtual reality de digitale wereld steeds meer onderdeel wordt van de fysieke wereld.


De eerste trend die Samsung aanduidt is de opmars van sneller mobiel internet. Het verwacht dat het snellere mobiel internet zullen leiden tot nieuwe applicaties en diensten die voorheen niet mogelijk waren. De nieuwe virtuele innovaties zullen zich daarbij bewegen in de richting van 'voelen' en 'aanraken', in plaats van enkel 'horen' en 'zien'.


Een andere belangrijke trend is de opmars van virtual reality, wat zal leiden tot een 'phygital' wereld, waarbij fysieke en digitale belevingen zullen samensmelten.


"Gesteund door innovaties in virtual reality bevinden we ons nu aan de vooravond van fundamentele verschuivingen. De verwachtingen die consumenten van hun omgang met technologie hebben, zijn aan het veranderen. Het transformeert van spullen die een bepaald doel dienen of een zekere functie hebben naar écht slimme producten en services, die naadloos passen in ons dagelijks leven. Zo worden onze ervaringen van alledag versterkt en op een wijze die we niet eerder kenden", zegt Camille Hammerer, hoofd van SDE's Trend Experience lab.


Innovatie door bewustwording


Samsung ziet ook eindelijk de echte doorbraak van de Smart Home in 2016. Het voorspelt dat in Groot-Brittannië volgend jaar in 18 procent van de huizen een vorm van smart home-technologie zal worden geïnstalleerd. Producten die worden bediend met de smartphone zullen ook steeds meer mainstream worden.


Het hoogtepunt voor die slimme producten zijn zelfrijdende auto's. Ook Samsung heeft eerder deze maand aangekondigd dat het een eigen automotive divisie heeft opgestart. "Dat gaat niet alleen om innovaties voor de zelfrijdende auto, maar ook om entertainment en navigatie in de auto."


Tot slot verwacht Samsung ook enkele veranderingen die voortkomen uit bewustwording, omdat de jongere generatie steeds meer van bedrijven eist dat ze duurzame producten ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Vanden Borre start werken aan gezamenlijk distributiecentrum

17/01/2018

In Willebroek gaan de werken aan een nieuw distributiecentrum voor Fnac en Vanden Borre van start. Het is de volgende stap in de integratie van de twee ketens, die sinds de fusie van Darty en Fnac tot dezelfde groep behoren.

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Back to top