Samsung verwacht moeilijk jaar | RetailDetail

Samsung verwacht moeilijk jaar

Samsung verwacht moeilijk jaar

Het Zuid-Koreaanse Samsung verwacht een moeilijk jaar. Het sluit zich zo aan bij sectorgenoot Apple, dat eerder ook al waarschuwde voor een dalende omzet. Samsung deed die mededeling bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers.

 

Geen groei begin 2016

In het voorbije kwartaal wist Samsung een winst te halen van 3,2 biljoen won (2,5 miljard euro). Dat is maar liefst 40 procent minder dan een jaar geleden en tevens ver onder de verwachtingen van analisten, die hadden gerekend op een winst van 5,4 biljoen won. Eerder had Samsung al bekend gemaakt dat de kwartaalomzet was gestrand op 53 biljoen won (40 miljard euro), een lichte stijging ten opzichte van een jaar eerder.

 

Ook Samsung heeft problemen met de vertraagde groei op de smartphonemarkt. Zo verscheepte het bedrijf slechts 6 procent meer smartphones het voorbije kwartaal. Samsung staat nog wel steeds aan kop in die markt, met 324,8 miljoen stuks in 2015 en een marktaandeel van 24,4 procent.

 

Samsung verwacht voor 2016 een moeilijk jaar, waarbij het spreekt van een stilstand in de groei over de eerste zes maanden van het jaar. Om het tij te keren heeft het besloten om meer te investeren in nieuwe schermtechnieken en technisch vernuft. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.