Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn logoSociale media, klantenengagement, interactie, word-of-mouth, … Het zijn slechts enkele van de heetste ‘buzz words’ in de hedendaagse marketing, maar de nieuwste actie van Saturn heeft ze allemaal. Drie weken lang laten Saturn Wilrijk en Antwerpen namelijk de prijs van drie producten bepalen… door de consument.

 


 

De kortstondige actie van de twee Antwerpse Saturnvestigingen bestaat erin gedurende drie weken elke week een ander product in de kijker te zetten op de speciaal daartoe voorziene website deeldeprijzen.be. De prijs van de producten kan de consument zelf laten zakken: dat doe hij door de aanbieding op Facebook en/of Twitter te delen.

Buzz creëren

Het eerste product, een Samsung 43” Plasma-TV ter waarde van 479 euro, is nu op de site geplaatst. Stemmen kunnen de consumenten nog tot volgende week dinsdag, daarna volgt een Whirlpool de televisie op. De laatste week zetten de twee Saturnwinkels een camera van Samsung in de aanbieding.

 

De kracht van het concept schuilt erin dat het in een korte tijdspanne een enorme ‘buzz’ rond het merk kan creëren. Soortgelijke acties werden in het verleden reeds meermaals met succes uitgevoerd, zolang de aanbieder zich maar bewust is van de risico’s en zich goed voorbereidt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top