Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie | RetailDetail

Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn logoSociale media, klantenengagement, interactie, word-of-mouth, … Het zijn slechts enkele van de heetste ‘buzz words’ in de hedendaagse marketing, maar de nieuwste actie van Saturn heeft ze allemaal. Drie weken lang laten Saturn Wilrijk en Antwerpen namelijk de prijs van drie producten bepalen… door de consument.

 


 

De kortstondige actie van de twee Antwerpse Saturnvestigingen bestaat erin gedurende drie weken elke week een ander product in de kijker te zetten op de speciaal daartoe voorziene website deeldeprijzen.be. De prijs van de producten kan de consument zelf laten zakken: dat doe hij door de aanbieding op Facebook en/of Twitter te delen.

Buzz creëren

Het eerste product, een Samsung 43” Plasma-TV ter waarde van 479 euro, is nu op de site geplaatst. Stemmen kunnen de consumenten nog tot volgende week dinsdag, daarna volgt een Whirlpool de televisie op. De laatste week zetten de twee Saturnwinkels een camera van Samsung in de aanbieding.

 

De kracht van het concept schuilt erin dat het in een korte tijdspanne een enorme ‘buzz’ rond het merk kan creëren. Soortgelijke acties werden in het verleden reeds meermaals met succes uitgevoerd, zolang de aanbieder zich maar bewust is van de risico’s en zich goed voorbereidt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.