Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn logoSociale media, klantenengagement, interactie, word-of-mouth, … Het zijn slechts enkele van de heetste ‘buzz words’ in de hedendaagse marketing, maar de nieuwste actie van Saturn heeft ze allemaal. Drie weken lang laten Saturn Wilrijk en Antwerpen namelijk de prijs van drie producten bepalen… door de consument.

 


 

De kortstondige actie van de twee Antwerpse Saturnvestigingen bestaat erin gedurende drie weken elke week een ander product in de kijker te zetten op de speciaal daartoe voorziene website deeldeprijzen.be. De prijs van de producten kan de consument zelf laten zakken: dat doe hij door de aanbieding op Facebook en/of Twitter te delen.

Buzz creëren

Het eerste product, een Samsung 43” Plasma-TV ter waarde van 479 euro, is nu op de site geplaatst. Stemmen kunnen de consumenten nog tot volgende week dinsdag, daarna volgt een Whirlpool de televisie op. De laatste week zetten de twee Saturnwinkels een camera van Samsung in de aanbieding.

 

De kracht van het concept schuilt erin dat het in een korte tijdspanne een enorme ‘buzz’ rond het merk kan creëren. Soortgelijke acties werden in het verleden reeds meermaals met succes uitgevoerd, zolang de aanbieder zich maar bewust is van de risico’s en zich goed voorbereidt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Fnac-Darty stelt nieuw directiecomité voor

12/10/2017

Iets meer dan een jaar na de fusie van Fnac en Darty en enkele maanden na de toch wel onverwachte overstap van CEO Alexandre Bompard naar Carrefour heeft de Franse entertainment- en elektrogroep Fnac-Darty zijn nieuwe directiecomité bekendgemaakt.

Pc-verkoop al 12 kwartalen op rij achteruit

12/10/2017

De verkoop van pc’s is in het derde kwartaal opnieuw gezakt, nu met 3,6%. Daarmee krimpt de markt nu al drie jaar op rij, zo becijferde onderzoeksbureau Gartner.

Back to top