Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn laat prijzen door consument bepalen in stuntactie

Saturn logoSociale media, klantenengagement, interactie, word-of-mouth, … Het zijn slechts enkele van de heetste ‘buzz words’ in de hedendaagse marketing, maar de nieuwste actie van Saturn heeft ze allemaal. Drie weken lang laten Saturn Wilrijk en Antwerpen namelijk de prijs van drie producten bepalen… door de consument.

 


 

De kortstondige actie van de twee Antwerpse Saturnvestigingen bestaat erin gedurende drie weken elke week een ander product in de kijker te zetten op de speciaal daartoe voorziene website deeldeprijzen.be. De prijs van de producten kan de consument zelf laten zakken: dat doe hij door de aanbieding op Facebook en/of Twitter te delen.

Buzz creëren

Het eerste product, een Samsung 43” Plasma-TV ter waarde van 479 euro, is nu op de site geplaatst. Stemmen kunnen de consumenten nog tot volgende week dinsdag, daarna volgt een Whirlpool de televisie op. De laatste week zetten de twee Saturnwinkels een camera van Samsung in de aanbieding.

 

De kracht van het concept schuilt erin dat het in een korte tijdspanne een enorme ‘buzz’ rond het merk kan creëren. Soortgelijke acties werden in het verleden reeds meermaals met succes uitgevoerd, zolang de aanbieder zich maar bewust is van de risico’s en zich goed voorbereidt.
 

Tags: