Schotse winkel ‘ontslaat’ Pepper-robot | RetailDetail

Schotse winkel ‘ontslaat’ Pepper-robot

Schotse winkel ‘ontslaat’ Pepper-robot
Shutterstock

Een vestiging van de Britse keten Margiotta in Edinburgh heeft na amper een week besloten om een experiment met een Pepper-robot stop te zetten. Klanten zouden de robot verwarrend hebben gevonden.

 

Te vaag

De robot werd nochtans in dienst genomen om klanten snel te helpen, maar dat liep niet altijd zo vlot. Klanten vonden de antwoorden te vaag of slaagden er zelfs niet in een antwoord te krijgen, wanneer de robot de vraag moeilijk kon verstaan vanwege het omgevingsgeluid. Omdat de robot ook niet voldoende kon bewegen, was hij ook niet in staat om klanten efficiënt te helpen wanneer die een product zochten.

 

Fabio, zoals de robot werd genoemd, kreeg dan maar een andere taak waarbij hij staaltjes moest uitdelen, maar zelfs dat bleek geen succes. Menselijke werknemers konden immers veel meer klanten overtuigen om een staaltje te gebruiken, dan Fabio.

 

Margiotta besloot dan ook om het project stop te zetten. “Jammer genoeg presteerde Fabio niet zoals we gehoopt hadden”, liet Margiotta verstaan. “Klanten leken hem zelfs met opzet te ontwijken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Ook Tesco Express test kassaloos winkelen

29/06/2018

Klanten van de Britse gemakswinkel Tesco Express kunnen producten scannen met hun smartphone en dan gewoon buitenwandelen. Met de nieuwe technologie wil de retailer rijen op piekmomenten aanpakken.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.