Sony stunt met 'onderwaterwinkel' in Dubai

Sony stunt met 'onderwaterwinkel' in Dubai

Elektronicaproducent Sony gaat in Dubai een onderwaterwinkel openen om de producten van zijn Xperia Z3-collectie, die waterdicht zijn, tentoon te stellen. De winkel zal zijn deuren openen (zij het dan wellicht niet letterlijk) op 3 december.

"Gewaagdere aanpak"

Sony zal klanten, vips en media uitnodigen om de tablets, smartphones en accessoires van de Xperia Z3-reeks te komen testen vlak voor de kust van Dubai in de Xperia Aquatech Store.


"We hebben beloofd dat 2014 een jaar zou zijn waarin we een grotere, betere en gewaagdere aanpak zouden gebruiken voor onze producten en de manier waarop we ze presenteren", verklaarde Rüediger Odenbach, vicepresident van Sony Mobile voor het Midden-Oosten Afrika, het concept van deze speciale winkel.


Sony heeft momenteel de exacte locatie van de winkel nog niet vrijgegeven, maar wel is al duidelijk dat klanten er niet zomaar zullen kunnen 'binnenlopen' of -zwemmen: Sony gaat een wedstrijd houden waarbij enkele klanten de mogelijkheid krijgen om onderwater te gaan winkelen. Ze zullen daarbij bijgestaan worden door professionele duikers. In de winkel zelf zullen de bezoekers volgens Sony gewoon kunnen staan en ademen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top