Swatch gaat smartwatch maken zonder Apple | RetailDetail

Swatch gaat smartwatch maken zonder Apple

Swatch gaat smartwatch maken zonder Apple

Swatch gaat in 2015 een eigen smartwatch op de markt brengen. De Zwitsers gaan daarvoor verder bouwen op hun Swatch Touch collectie, die bestaat uit horloges met een aanraakgevoelig scherm.

Eerst en vooral horloge

Om van de Swatch Touch een slim horloge te maken gaat het Zwitserse bedrijf een aantal functies toevoegen aan het horloge. "Het toestel zal een horloge blijven, maar het zal ook veelgebruikte fitnessapplicaties bevatten die je lichaam monitoren", zegt CEO Nick Hayek aan de Zwitserse krant NZZ am Sonntag.

 

Eerder waren er geruchten opgedoken dat Swatch en Apple gingen samenwerken aan een iWatch, maar die geruchten worden nu volledig de kop ingedrukt door de horlogemaker. Hayek zegt dat ze zelf alle nodige kennis hebben en dus geen nood hebben aan een samenwerking met andere bedrijven.

 

De verwachtingen voor de iWatch van Apple zijn voorlopig echter nog steeds hooggespannen. Het toestel is nog niet officieel aangekondigd, maar analisten verwachten dat het - als het er eenmaal is - tussen 30 en 60 miljoen stuks kan verkopen in zijn eerste jaar op de markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.