Telenet opent dit jaar nog 7 nieuwe SmartSpots

Telenet opent dit jaar nog 7 nieuwe SmartSpots

Telenet focust meer dan ooit op smartphones en mobiel internet en opent daarom dit jaar nog zeven nieuwe SmartSpot-vestigingen. Vandaag opent in Turnhout de tweede SmartSpot, morgen is het aan Aalst voor nummer drie. Thuisbasis Mechelen, Brugge, Kortrijk, Leuven en Hasselt volgen december.

 


Positieve evaluatie Antwerpse testwinkel

De eerste Smartspot, een 'high tech concept store', opende in juli aan de Antwerpse Meirbrug de deuren en vormde zo een beetje een live-test van het nieuwe winkelconcept, waar de consument kennis kan maken met de nieuwste smartphones en tablet-pc's en alle bijbehorende diensten en applicaties zoals Yelo, mobiel internet of Wi-Free.

 

"We kregen veel positieve feedback", zegt Patrick Vincent, chief commercial officer. "Zo geven klanten aan graag een ruim aanbod toestellen en accessoires terug te vinden en willen ze verkopers die goede uitleg en duidelijk advies kunnen geven."

"Who"-wall en Smart Care

Een centrale rol in de SmartSpot-winkels is weggelegd voor de zogenaamde "Who"-wall: door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen, ontdekt de klant wat voor gebruiker hij is. Dat moet hem wegwijs helpen in het bestaande aanbod en hem drie goede keuzes aanbieden. Dan kan hij verder naar de "which"-stap, waarin hij op een scherm alle informatie over een bepaald toestel kan opvragen. Als laatste stap volgt dan een eventuele personalisering van het toestel naar keuze.

 

Een andere opvallende innovatie in de Antwerpse concept store was de Smart Care. Klanten met administratieve vragen over hun Telenet-diensten kunnen via een live videoconferentie terecht bij een gespecialiseerd team van adviseurs in de hoofdzetel in Mechelen. Ook die service kon in Antwerpen op veel bijval rekenen, aldus Telenet, en zal dan ook "breder uitgerold worden in alle nieuwe SmartSpots".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top