Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir | RetailDetail

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir
Foto's: Telenet

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Geen pure verkooppraatjes

In de nieuwe winkel kunnen klanten terecht om de producten van Telenet te ontdekken, maar ze kunnen er ook technologische gadgets uitproberen, workshops over digitale tools volgen en zelfs vergaderingen organiseren. Telenet wil klanten naar de winkel lokken met een totaalbeleving en niet enkel met het product. Zo biedt het een tegengewicht tegen de opmars van online shoppen. 

 

“Mensen hebben het gehad met pure verkooppraatjes. Dat krijgen ze immers ook online te horen. Onze winkels zijn digitale ateliers waar er wordt geleefd en geleerd binnen het boeiende kader van onze steeds veranderende wereld”, aldus Gerald Demortier, vicepresident Retail bij Telenet. “Ook werken maakt deel uit van je dagelijks leven, waarom zou je het dan niet bij ons kunnen doen? Naast specifieke workshops, trainen we bovendien al onze medewerkers om experts te worden.”

 

Zo kunnen klanten in de winkel een VR-bril uittesten, interactieve workshops volgen rond sociale media, eigen T-shirts ontwerpen en kinderen kunnen er zelfs hun eerste codeerlessen krijgen. Op de bovenverdieping is er dan een vergaderruimte te vinden. De komende tijd zullen ook de andere winkels van Telenet en BASE het nieuwe belevingsconcept aannemen. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.