Vanden Borre-broertje lanceert fysieke contactknop voor klanten | RetailDetail

Vanden Borre-broertje lanceert fysieke contactknop voor klanten

Vanden Borre-broertje lanceert fysieke contactknop voor klanten

De Franse elektroketen Darty heeft zopas "le bouton Darty" geïntroduceerd, waarmee klanten in Frankrijk draadloos contact kunnen zoeken met de helpdesk of aftersales van de keten. Aan die service hangt echter wel een prijskaartje.

Eén druk op de knop

Vergeten waarvoor dat knopje op uw magnetronoven dient, uw internet-tv krijgt kuren of uw online bestelling laat op zich wachten? Eén druk op de Darty-button en binnen de minuut hebt u een medewerker van de elektroketen aan de lijn, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7, zelfs voor producten die niet langer onder de garantie vallen en voor toestellen die u niet bij Darty kocht (voor zover de keten het merk in kwestie zelf verkoopt). "Prioritaire, gepersonaliseerde bijstand", zo noemen ze het bij Darty.

 

"Le bouton Darty" is een van die 'connected devices' - toestellen die communiceren via het internet - waarmee de fabrikanten onze woningen de komende maanden en jaren willen uitrusten. De knop werkt zowel via wifi als Bluetooth en heeft het grote voordeel dat je als klant niet minutenlang aan de telefoon moet hangen wegens 'Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek'.

 

Aan de button hangt echter wel een prijskaartje: het toestelletje zelf kost 25 euro en daar komt dan nog een abonnement bovenop van 3 euro per maand (voor telefonische bijstand voor tv, audio en huishoudelektro) of van 8 euro per maand voor alle toestellen, inclusief multimedia. "En dat terwijl de klassieke naverkoopdienst van Darty gratis is", aldus de Franse consumentenorganisatie Que Choisir, die het nieuwste gadget dan ook omschrijft als "innovatief, maar nutteloos".

 

"Logisch verlengstuk van ons engagement"

Darty-topman Régis Schultz denkt daar uiteraard totaal anders over en wijst erop dat de elektroketen van zijn 'naverkoop' altijd een topprioriteit heeft gemaakt. Behalve de fameuze 'Akte van Vertrouwen' (die wij kennen van bij Darty's zusterketen Vanden Borre) runt de Franse keten zeven callcenters die acht miljoen klantentelefoontjes per jaar verwerken en heeft de groep 1.500 technici op de baan. "De connected button is een logisch verlengstuk van ons engagement", aldus nog Régis Schultz.

 

Of ook zusterketens Vanden Borre (in België) en BCC (in Nederland) met een soortgelijk initiatief uitpakken en, zo ja, wanneer is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Voor het eerst minder smartphones verkocht

22/02/2018

2017 mag dan alweer een recordjaar zijn voor de smartphoneverkopers, toch begint de markt af te koelen: in het vierde kwartaal gingen voor het eerst sinds 2004 wereldwijd minder smartphones over de toonbank.

Fusie legde Fnac Darty geen windeieren

22/02/2018

De Franse entertainment- en elektroretailer Fnac Darty, de groep boven het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft “een solide 2017” achter de rug. De omzet steeg immers met bijna 40%.

Ceconomy vindt vooral online groei

09/02/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een kleine omzetstijging weten te behalen dankzij een sterkere online verkoop. Zoals verwacht viel de winst wel terug.

Verzekeraar op één na grootste aandeelhouder Fnac-Darty

08/02/2018

Investeringsfonds Knight Vinke heeft zijn participatie in Fnac-Darty, de fusiegroep die ook de Belgische elektroketen Vanden Borre en de Nederlandse retailer BCC in handen heeft, verkocht aan verzekeringsmakelaar SFAM.

Ondanks tegenvallende verkoop recordwinst voor Apple

02/02/2018

Apple heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar, dat eindigde op 30 december 2017, zijn records qua omzet en winst weten te breken. Toch zijn er ongunstige signalen, want de verkoop van de iPhone bleef onder de verwachtingen.

Computerchips drijvende factor achter recordwinst Samsung

31/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft ook in het vierde kwartaal een recordwinst gehaald, wat het vooral te danken heeft aan de chipdivisie. Daar blijven de prijzen immers erg hoog.

Back to top