Vanden Borre levert aan huis binnen de 2 uur | RetailDetail

Vanden Borre levert aan huis binnen de 2 uur

Vanden Borre levert aan huis binnen de 2 uur

Vanden Borre gaat kleine elektrotoestellen binnen de twee uur na bestelling aan huis leveren. De onderneming heeft de praktijk de voorbije tien dagen uitgetest en rolt die nu in een groot deel van België uit. Het kost de consument wel 19 euro.

Beperkt tot goederen van minder dan 1,20m

De snelle levering is mogelijk voor alle producten van minder dan 30 kilogram en kleiner dan 1,20m die verkocht worden in de webshop. Groot elektro, zoals diepvriezers en grote televisietoestellen, valt dus niet onder het aanbod, omdat de onderneming hiervoor vaak zelf de installatie bij de klant thuis moet doen en er wat extra uitleg wil bij geven.

 

De consument kan een beroep doen op de snelle levering van maandag tot en met zaterdag tussen 10 en 17u. Het bedrijf rekent daarvoor op zijn zestig verkooppunten: is het product beschikbaar in een winkel binnen een straal van 20 km, dan kan het product binnen de twee uren worden geleverd. Bij een test in diverse regio’s de voorbije tien dagen lag de gemiddelde afleveringstijd op 1 uur en 2 minuten.

 

Concurrentieel voordeel tegenover pure internetwinkels

Vanden Borre wil hiermee een concurrentieel voordeel uitspelen tegenover de pure webshops waar geen winkelketen achter zit. Zij moeten immers leveren vanuit een centraal magazijn. 

 

Wie niet wil betalen voor een snelle levering uit de webshop, kan nog steeds voor een gratis aflevering kiezen. De consument moet zijn bestelling dan wel afhalen in de winkel of opteren voor een thuislevering de dag nadien voor alle orders die werden geplaatst voor 22.30u. Ook een afhaling in een Kiala-punt na 1 of 2 dagen kan.

 

De website van de elektronicaretailer telt meer dan een miljoen bezoekers per maand, terwijl Vanden Borre in totaal een jaaromzet van zo’n 400 miljoen euro haalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.