Vivendi neemt aandeel van 15 procent in Fnac | RetailDetail

Vivendi neemt aandeel van 15 procent in Fnac

Vivendi neemt aandeel van 15 procent in Fnac

De Franse mediagroep Vivendi neemt voor 159 miljoen euro een aandeel van 15% bij multimediaketen Fnac. Fnac wil het geld gebruiken om zijn digitale ontwikkeling verder te ondersteunen.

Strategisch partnerschap

Bovendien is Vivendi ook eigenaar van de Canal+ Group, Universal Music, online videodienst Dailymotion en heeft het nog belangen in heel wat productiebedrijven. Fnac wil dankzij het nieuwe partnerschap voornamelijk de concurrentie aangaan met Amazon. Daarnaast is de investering van Vivendi voor Fnac ook de ideale manier om beter te concurreren met Conforama, dat onlangs nog een hoger bod uitbracht op de Darty Group, nadat de deal voor een overname van Darty door Fnac bijna rond was.

 

Vivendi van zijn kant vindt dan weer dat het partners in de distributie nodig heeft om zijn content eenvoudiger te verspreiden. Ook wil het Fnac verder ondersteunen in zijn ontwikkeling op markten in Zuid-Europa en Afrika, waar Vivendi zelf al meer dan twintig jaar aanwezig is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ahold Delhaize pompt miljoenen in Amerikaanse dochter

28/06/2018

Ahold Delhaize-dochter Giant Food Stores investeert 22 miljoen euro in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Daar komt onder meer een nieuwe e-commercehub voor Peapod.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.