Vlaggenschip stuwt resultaten Samsung | RetailDetail

Vlaggenschip stuwt resultaten Samsung

Vlaggenschip stuwt resultaten Samsung

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in het voorbije kwartaal een betere omzet gehaald dan verwacht. Dat was mede te danken aan de sterke prestaties van de Galaxy S7, het nieuwe vlaggenschip van het bedrijf.

Sterke winst voor mobiele afdeling

De omzet van Samsung steeg in het eerste kwartaal met 6% naar 49,8 biljoen won (38,8 miljard euro). Daarnaast werd er ook een winststijging van 12% geboekt van 6,7 biljoen won (4 miljard euro). De goede cijfers zijn te danken aan de vroege lancering van de smartphones Galaxy S7 en S7 Edge. Samsung lanceerde die al begin vorige maand, vroeger dan normaal. Dankzij het ontbreken van tegengewicht vanuit Apple, dat het voorbije kwartaal tegenvallende cijfers liet optekenen, had het Koreaanse bedrijf vrij spel om de twee nieuwe toestellen stevig in de markt te zetten.

 

Het is dan ook geen verrassing dat de mobiele afdeling van Samsung zijn grootste winst van de voorbije drie jaar haalde, namelijk 3,9 biljoen won (3 miljard euro). Uit het kwartaalrapport van IDC blijkt dan ook dat Samsung de markt momenteel domineert, met een marktaandeel van 24,5%. In het eerste kwartaal van 2016 verscheepte het 81,9 miljoen smartphones, een pak meer dan Apple met 51,2 miljoen stuks en een marktaandeel van 15,3% (een jaar eerder was dat nog 18,3%) en Huawei met 27,5 miljoen verscheepte exemplaren en een marktaandeel van 8,2%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.