Vlaggenschip stuwt resultaten Samsung | RetailDetail

Vlaggenschip stuwt resultaten Samsung

Vlaggenschip stuwt resultaten Samsung

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in het voorbije kwartaal een betere omzet gehaald dan verwacht. Dat was mede te danken aan de sterke prestaties van de Galaxy S7, het nieuwe vlaggenschip van het bedrijf.

Sterke winst voor mobiele afdeling

De omzet van Samsung steeg in het eerste kwartaal met 6% naar 49,8 biljoen won (38,8 miljard euro). Daarnaast werd er ook een winststijging van 12% geboekt van 6,7 biljoen won (4 miljard euro). De goede cijfers zijn te danken aan de vroege lancering van de smartphones Galaxy S7 en S7 Edge. Samsung lanceerde die al begin vorige maand, vroeger dan normaal. Dankzij het ontbreken van tegengewicht vanuit Apple, dat het voorbije kwartaal tegenvallende cijfers liet optekenen, had het Koreaanse bedrijf vrij spel om de twee nieuwe toestellen stevig in de markt te zetten.

 

Het is dan ook geen verrassing dat de mobiele afdeling van Samsung zijn grootste winst van de voorbije drie jaar haalde, namelijk 3,9 biljoen won (3 miljard euro). Uit het kwartaalrapport van IDC blijkt dan ook dat Samsung de markt momenteel domineert, met een marktaandeel van 24,5%. In het eerste kwartaal van 2016 verscheepte het 81,9 miljoen smartphones, een pak meer dan Apple met 51,2 miljoen stuks en een marktaandeel van 15,3% (een jaar eerder was dat nog 18,3%) en Huawei met 27,5 miljoen verscheepte exemplaren en een marktaandeel van 8,2%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top