Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir

Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir

Smartphones, tablets en mobiele diensten domineren steeds meer het straatbeeld. Door de waaier aan modellen en functionaliteiten heeft de klant vaak behoefte aan een helpende hand bij de keuze van het juiste toestel. In de gloednieuwe Telenet SmartSpot, die morgen opengaat op de Meirbrug in Antwerpen, kan de klant op een interactieve manier te weten komen welk toestel het best bij hem past. 

 


 

Nieuw is dat de klant voor de eerste keer via een interactieve touchscreen wall een gedetailleerde persoonlijke analyse van zijn gsm-gedrag kan opvragen om zo een bewuste keuze te maken over zijn smartphone. 

  

In drie stappen bewust kiezen...

De klant legt intuïtief het “who-which-mine” parcours af. Aan de hand van de zogenaamde “Who”-wall ontdekt hij door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen wat voor gebruiker hij is in termen van telefonie, muziek, fotografie, sociale netwerken, camera, wifi, spelletjes, mail, etc.  Aan het einde krijgt hij dan drie toestellen op maat aangeboden met meer info over de eigenschappen en prijzen.  

 

De “Which”-stap gaat over de productkeuze: hier kan de klant het product ontdekken, uittesten en kiezen. Elk toestel is gelinkt aan een scherm en van zodra de klant een toestel oppakt, verschijnen op het scherm alle technische eigenschappen. De laatste stap, “Mine”, betreft de personalisatie aan de hand van accessoires. 

 

... zonder een overload aan informatie

“De SmartSpot stelt de klant als individu centraal. In de huidige winkelformules komt er vaak te veel informatie op de klant af. We willen deze informatie aan de hand van de "Who"-wall kanaliseren en ervoor zorgen dat iedere klant een bewuste, persoonlijke en weloverwogen keuze kan maken uit een reeks toestellen die hij in de winkel uitgebreid kan testen”, aldus Patrick Vincent, Chief Commercial Officer bij Telenet. 

 

De klant kan aan de hand van de interactieve functionaliteiten in alle rust zijn smartphone kiezen. Wie graag meer uitleg krijgt, kan terecht bij de adviseurs in de winkel. Zij zijn experts op gebied van smartphones, tablets en mobiele diensten. 

 

Smart Care Corner: een wereldprimeur 

De SmartSpot pakt meteen bij de opening uit met een wereldprimeur: de shop-in-the-shop 3D-klantendienst. Klanten die de smartspot binnenstappen met administratieve vragen over hun Telenet-diensten, kunnen via de “Smart Care” live in 3D terecht bij een gespecialiseerd team van adviseurs in de hoofdzetel in Mechelen. 

 

Smart Care is een 3D TelePresence display technologie, waarbij een zeer sterke illusie van aanwezigheid wordt gecreëerd. Het lijkt alsof de persoon uit een andere locatie, fysiek aanwezig is en voor de klant staat. Vooral de levensgrote beelden in 3D en de mogelijkheid tot oogcontact zijn erg overtuigend. Deze nieuwe technologie laat Telenet letterlijk toe nog dichter bij de klant te komen. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Vanden Borre start werken aan gezamenlijk distributiecentrum

17/01/2018

In Willebroek gaan de werken aan een nieuw distributiecentrum voor Fnac en Vanden Borre van start. Het is de volgende stap in de integratie van de twee ketens, die sinds de fusie van Darty en Fnac tot dezelfde groep behoren.

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Back to top