Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir | RetailDetail

Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir

Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir

Smartphones, tablets en mobiele diensten domineren steeds meer het straatbeeld. Door de waaier aan modellen en functionaliteiten heeft de klant vaak behoefte aan een helpende hand bij de keuze van het juiste toestel. In de gloednieuwe Telenet SmartSpot, die morgen opengaat op de Meirbrug in Antwerpen, kan de klant op een interactieve manier te weten komen welk toestel het best bij hem past. 

 


 

Nieuw is dat de klant voor de eerste keer via een interactieve touchscreen wall een gedetailleerde persoonlijke analyse van zijn gsm-gedrag kan opvragen om zo een bewuste keuze te maken over zijn smartphone. 

  

In drie stappen bewust kiezen...

De klant legt intuïtief het “who-which-mine” parcours af. Aan de hand van de zogenaamde “Who”-wall ontdekt hij door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen wat voor gebruiker hij is in termen van telefonie, muziek, fotografie, sociale netwerken, camera, wifi, spelletjes, mail, etc.  Aan het einde krijgt hij dan drie toestellen op maat aangeboden met meer info over de eigenschappen en prijzen.  

 

De “Which”-stap gaat over de productkeuze: hier kan de klant het product ontdekken, uittesten en kiezen. Elk toestel is gelinkt aan een scherm en van zodra de klant een toestel oppakt, verschijnen op het scherm alle technische eigenschappen. De laatste stap, “Mine”, betreft de personalisatie aan de hand van accessoires. 

 

... zonder een overload aan informatie

“De SmartSpot stelt de klant als individu centraal. In de huidige winkelformules komt er vaak te veel informatie op de klant af. We willen deze informatie aan de hand van de "Who"-wall kanaliseren en ervoor zorgen dat iedere klant een bewuste, persoonlijke en weloverwogen keuze kan maken uit een reeks toestellen die hij in de winkel uitgebreid kan testen”, aldus Patrick Vincent, Chief Commercial Officer bij Telenet. 

 

De klant kan aan de hand van de interactieve functionaliteiten in alle rust zijn smartphone kiezen. Wie graag meer uitleg krijgt, kan terecht bij de adviseurs in de winkel. Zij zijn experts op gebied van smartphones, tablets en mobiele diensten. 

 

Smart Care Corner: een wereldprimeur 

De SmartSpot pakt meteen bij de opening uit met een wereldprimeur: de shop-in-the-shop 3D-klantendienst. Klanten die de smartspot binnenstappen met administratieve vragen over hun Telenet-diensten, kunnen via de “Smart Care” live in 3D terecht bij een gespecialiseerd team van adviseurs in de hoofdzetel in Mechelen. 

 

Smart Care is een 3D TelePresence display technologie, waarbij een zeer sterke illusie van aanwezigheid wordt gecreëerd. Het lijkt alsof de persoon uit een andere locatie, fysiek aanwezig is en voor de klant staat. Vooral de levensgrote beelden in 3D en de mogelijkheid tot oogcontact zijn erg overtuigend. Deze nieuwe technologie laat Telenet letterlijk toe nog dichter bij de klant te komen. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.