Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir

Wereldpremière: Telenet opent gloednieuwe SmartSpot-store op Meir

Smartphones, tablets en mobiele diensten domineren steeds meer het straatbeeld. Door de waaier aan modellen en functionaliteiten heeft de klant vaak behoefte aan een helpende hand bij de keuze van het juiste toestel. In de gloednieuwe Telenet SmartSpot, die morgen opengaat op de Meirbrug in Antwerpen, kan de klant op een interactieve manier te weten komen welk toestel het best bij hem past. 

 


 

Nieuw is dat de klant voor de eerste keer via een interactieve touchscreen wall een gedetailleerde persoonlijke analyse van zijn gsm-gedrag kan opvragen om zo een bewuste keuze te maken over zijn smartphone. 

  

In drie stappen bewust kiezen...

De klant legt intuïtief het “who-which-mine” parcours af. Aan de hand van de zogenaamde “Who”-wall ontdekt hij door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen wat voor gebruiker hij is in termen van telefonie, muziek, fotografie, sociale netwerken, camera, wifi, spelletjes, mail, etc.  Aan het einde krijgt hij dan drie toestellen op maat aangeboden met meer info over de eigenschappen en prijzen.  

 

De “Which”-stap gaat over de productkeuze: hier kan de klant het product ontdekken, uittesten en kiezen. Elk toestel is gelinkt aan een scherm en van zodra de klant een toestel oppakt, verschijnen op het scherm alle technische eigenschappen. De laatste stap, “Mine”, betreft de personalisatie aan de hand van accessoires. 

 

... zonder een overload aan informatie

“De SmartSpot stelt de klant als individu centraal. In de huidige winkelformules komt er vaak te veel informatie op de klant af. We willen deze informatie aan de hand van de "Who"-wall kanaliseren en ervoor zorgen dat iedere klant een bewuste, persoonlijke en weloverwogen keuze kan maken uit een reeks toestellen die hij in de winkel uitgebreid kan testen”, aldus Patrick Vincent, Chief Commercial Officer bij Telenet. 

 

De klant kan aan de hand van de interactieve functionaliteiten in alle rust zijn smartphone kiezen. Wie graag meer uitleg krijgt, kan terecht bij de adviseurs in de winkel. Zij zijn experts op gebied van smartphones, tablets en mobiele diensten. 

 

Smart Care Corner: een wereldprimeur 

De SmartSpot pakt meteen bij de opening uit met een wereldprimeur: de shop-in-the-shop 3D-klantendienst. Klanten die de smartspot binnenstappen met administratieve vragen over hun Telenet-diensten, kunnen via de “Smart Care” live in 3D terecht bij een gespecialiseerd team van adviseurs in de hoofdzetel in Mechelen. 

 

Smart Care is een 3D TelePresence display technologie, waarbij een zeer sterke illusie van aanwezigheid wordt gecreëerd. Het lijkt alsof de persoon uit een andere locatie, fysiek aanwezig is en voor de klant staat. Vooral de levensgrote beelden in 3D en de mogelijkheid tot oogcontact zijn erg overtuigend. Deze nieuwe technologie laat Telenet letterlijk toe nog dichter bij de klant te komen. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top