Zwakkere yen stuwt Panasonic omhoog

Zwakkere yen stuwt Panasonic omhoog

Zwakkere yen stuwt Panasonic omhoog

De Japanse elektronicaproducent Panasonic verwacht dat de verzwakking van de yen het operationele resultaat van zijn lopende boekjaar (tot eind maart) positief zal beïnvloeden. In het derde kwartaal ging de winst er wel op achteruit als gevolg van investeringen.

Op naar de 2,17 miljard euro winst

Anders dan concurrent Sony heeft Panasonic vandaag zijn winstprognoses voor het lopende boekjaar opgetrokken, met dank aan de verzwakking van de yen (waardoor de opbrengsten uit het buitenland zullen ‘aandikken’). De Japanse elektrogigant voorspelt nu een operationele winst van 265 miljard yen, omgerekend zo’n 2,2 miljard euro. Tot nu toe schoof Panasonic het cijfer van 245 miljard yen naar voren.

 

In de periode oktober-december zag Panasonic zijn operationele winst wel lager uitvallen: 96 miljard yen (tegenover 119,8 miljard yen een jaar eerder), als gevolg van flinke investeringen om zijn activiteiten te ontwikkelen op de groeiende markt van de batterijen, aldus nog de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.