American Apparel maakt comeback met webshop

American Apparel maakt comeback met webshop

American Apparel maakt comeback met webshop

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week haar internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

 

Uit de as herrezen

American Apparel maakt nu ook bij ons zijn comeback na een moeilijke periode, waarin het bedrijf twee keer failliet ging en uiteindelijk werd overgenomen door Gildan Activewear. Het Canadese sportkledingbedrijf legde 88 miljoen dollar op tafel voor het bedrijf dat door de legendarische, maar niet onbesproken ‘trash-CEO’ Dov Charney in 1991 was opgericht. Diezelfde Charney werd op verdenking van seksuele intimidatie en ongewenste intimiteiten in 2014 aan de kant geschoven. Vorig jaar gingen dan alle eigen fysieke winkels dicht: niet alleen de Europese, maar ook die in de Verenigde Staten.

 

Volgens Sabina Weber, marketingdirecteur van American Apparel, kreeg het merk via sociale media heel wat vragen om een internationale webshop te lanceren. “Er bestaat nog altijd een grote liefde voor ons merk, zowel voor het product als voor datgene waar het op zijn hoogtepunt voor stond, vóór het zo overdreven geseksualiseerd werd dat het bijna onkies werd”, zegt ze in Amerikaanse media. De focus van het ‘nieuwe’ American Apparel ligt nu veel meer op “body positivity, inclusie en diversiteit, ethisch geproduceerd en sweatshop free”, benadrukt ze.

 

Sinds deze week is de internationale webshop terug. Met prijzen in euro en levering naar België en Nederland. Voor zover bekend heeft American Apparel geen plannen om opnieuw eigen fysieke winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.