Comme des Garçons lanceert nieuw merk online]

Comme des Garçons lanceert nieuw merk online

Comme des Garçons lanceert nieuw merk online
Shutterstock

Het gaat Comme des Garçons duidelijk voor de wind: niet alleen dikte het modelabel van Rei Kawakubo zijn winst vorig jaar aan met 30 procent, ook een nieuw merk zit in de pijplijn. Dat lanceert CdG in juli online, later ook in zes nieuwe winkels wereldwijd.

 

Lancering online

Over de nieuwe lijn waarmee Comme des Garçons in juli voor de dag zal komen, is vandaag nog niet zoveel bekend. Wel staat vast dat het merk, het achttiende alweer binnen het portfolio van CdG, internet-gebaseerd zal zijn: de verkoop ervan start via de webshop die Rei Kawakubo, creative director bij CdG, op dit moment aan het ontwerpen is. In een latere fase zal de collectie ook te verkrijgen zijn in zes nieuwe bakstenen winkels wereldwijd.

 

De lancering loopt gelijk met de heropening van de eerste Chinese winkel van Dover Street Market, de multimerkenwinkel die Kawakubo samen met echtgenoot Adrian Joffe in Londen opende, maar die inmiddels vestigingen heeft in New York City, Tokyo en Singapore. Beide bedrijven van het echtpaar doen het goed: Dover Street Market, dat behalve CdG ook kleding verkoopt van Ann Demeulemeester, Balenciaga, Céline en Gucci, verkocht vorig jaar 35 procent meer kleding. Ook CdG zag zijn omzet stijgen met 30 procent tot 300 miljoen dollar (243 miljoen euro).

 

Hoewel momenteel weinig details bekend zijn over het nieuw te lanceren merk, valt te verwachten dat de onlineverkoop ervan een blitz-start zal krijgen: Kawakubo, die al jaren op heel wat fans kan rekenen, zag haar populariteit nog toenemen na het eerbetoon dat ze ontving op de laatste editie van het prestigieuze Met Gala.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.