Comme des Garçons lanceert nieuw merk online]

Comme des Garçons lanceert nieuw merk online

Comme des Garçons lanceert nieuw merk online
Shutterstock

Het gaat Comme des Garçons duidelijk voor de wind: niet alleen dikte het modelabel van Rei Kawakubo zijn winst vorig jaar aan met 30 procent, ook een nieuw merk zit in de pijplijn. Dat lanceert CdG in juli online, later ook in zes nieuwe winkels wereldwijd.

 

Lancering online

Over de nieuwe lijn waarmee Comme des Garçons in juli voor de dag zal komen, is vandaag nog niet zoveel bekend. Wel staat vast dat het merk, het achttiende alweer binnen het portfolio van CdG, internet-gebaseerd zal zijn: de verkoop ervan start via de webshop die Rei Kawakubo, creative director bij CdG, op dit moment aan het ontwerpen is. In een latere fase zal de collectie ook te verkrijgen zijn in zes nieuwe bakstenen winkels wereldwijd.

 

De lancering loopt gelijk met de heropening van de eerste Chinese winkel van Dover Street Market, de multimerkenwinkel die Kawakubo samen met echtgenoot Adrian Joffe in Londen opende, maar die inmiddels vestigingen heeft in New York City, Tokyo en Singapore. Beide bedrijven van het echtpaar doen het goed: Dover Street Market, dat behalve CdG ook kleding verkoopt van Ann Demeulemeester, Balenciaga, Céline en Gucci, verkocht vorig jaar 35 procent meer kleding. Ook CdG zag zijn omzet stijgen met 30 procent tot 300 miljoen dollar (243 miljoen euro).

 

Hoewel momenteel weinig details bekend zijn over het nieuw te lanceren merk, valt te verwachten dat de onlineverkoop ervan een blitz-start zal krijgen: Kawakubo, die al jaren op heel wat fans kan rekenen, zag haar populariteit nog toenemen na het eerbetoon dat ze ontving op de laatste editie van het prestigieuze Met Gala.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.