Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje | RetailDetail

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje
Foto: CL-Medien / Shutterstock.com

Het Nederlandse jeansmerk Garcia Jeans breidt uit in Spanje. In juli opent de eerste Spaanse franchisewinkel van het merk in Bilbao, terwijl het recent ook twee nieuwe eigen vestigingen opende. 

 

Vijf miljoen euro in 2020

Tegen 2020 wil Garcia Jeans een omzet van vijf miljoen euro bereiken op de Spaanse markt. Het zou dan het vijfde grootste land worden voor de Nederlandse modeketen, die in handen is van JOG Group en over heel Europa actief is. De zusterformule van Jeans Centre is sinds 2016 actief in Spanje en heeft er vooral succes met zijn volwassenencollecties. 


“De groei komt vooral van de lijnen voor volwassenen, aangezien de markt voor kinderen over het algemeen sterk onder druk staat, vooral door de prijzendruk van verticaal geïntegreerde ketens”, zegt Martin Mancusi, die samen met Hans Koelma aan het hoofd staat van de Spaanse activiteiten, aan vakblad Modaes.es.

 

Eigen winkels naast franchise

Vandaag heeft Garcia Jeans verschillende winkels in eigen beheer op het Iberische schiereiland en zo’n 300 verkooppunten in multimerkenwinkels in Spanje, maar daar moet nu nog een groeiversnelling in komen door er ook met franchisenemers te gaan werken.


De voorbije maanden kwamen er al nieuwe eigen vestigingen bij in outletcenters buiten Bilbao en Madrid in Spanje, en in Almancil en Lissabon in Portugal, maar dat weerhoudt het denimmerk er niet van om in juli nog een franchisewinkel in Bilbao te openen. In Portugal staan er ook al franchisewinkels in Porto, Aveiro en Tavira op de planning. Tussen maart en juli zullen er in totaal vijf nieuwe franchisevestigingen de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.