Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje | RetailDetail

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje
Foto: CL-Medien / Shutterstock.com

Het Nederlandse jeansmerk Garcia Jeans breidt uit in Spanje. In juli opent de eerste Spaanse franchisewinkel van het merk in Bilbao, terwijl het recent ook twee nieuwe eigen vestigingen opende. 

 

Vijf miljoen euro in 2020

Tegen 2020 wil Garcia Jeans een omzet van vijf miljoen euro bereiken op de Spaanse markt. Het zou dan het vijfde grootste land worden voor de Nederlandse modeketen, die in handen is van JOG Group en over heel Europa actief is. De zusterformule van Jeans Centre is sinds 2016 actief in Spanje en heeft er vooral succes met zijn volwassenencollecties. 


“De groei komt vooral van de lijnen voor volwassenen, aangezien de markt voor kinderen over het algemeen sterk onder druk staat, vooral door de prijzendruk van verticaal geïntegreerde ketens”, zegt Martin Mancusi, die samen met Hans Koelma aan het hoofd staat van de Spaanse activiteiten, aan vakblad Modaes.es.

 

Eigen winkels naast franchise

Vandaag heeft Garcia Jeans verschillende winkels in eigen beheer op het Iberische schiereiland en zo’n 300 verkooppunten in multimerkenwinkels in Spanje, maar daar moet nu nog een groeiversnelling in komen door er ook met franchisenemers te gaan werken.


De voorbije maanden kwamen er al nieuwe eigen vestigingen bij in outletcenters buiten Bilbao en Madrid in Spanje, en in Almancil en Lissabon in Portugal, maar dat weerhoudt het denimmerk er niet van om in juli nog een franchisewinkel in Bilbao te openen. In Portugal staan er ook al franchisewinkels in Porto, Aveiro en Tavira op de planning. Tussen maart en juli zullen er in totaal vijf nieuwe franchisevestigingen de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.