Hugo Boss groeit vooral online sterk

Hugo Boss groeit vooral online sterk

Hugo Boss groeit vooral online sterk
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.

 

Investeringen leveren op

Hugo Boss zette tijdens het eerste kwartaal goede resultaten neer: de modeketen zag haar omzet op groepsniveau toenemen tot 650 miljoen euro, een groei van 5% die het bedrijf op de juiste koers zet om de verkoops- en winstdoelen voor het verdere jaar te behalen. In heel wat markten blijft het modemerk sterk presteren: Azië en het Verenigd Koninkrijk gingen met 12% omhoog en in Noord-en Zuid-Amerika en de Benelux steeg de omzet met 7%. Elders in Europa groeide de groep lichtjes, op de Duitse thuismarkt kromp de omzet dan weer met 5%.

 

Topman Mark Langer is tevreden: "Met een omzetstijging van 7% zijn onze eigen Hugo Boss-consignes de drijvende motor van de groei, wat aantoont dat onze nieuwe collecties in de smaak vallen bij onze klanten." Voor de online verkoop noteert de modegroep zelfs een groei van 43%, met dank aan de vernieuwde webshop en de betere profilering van de Hugo- en Boss-labels online.  

 

De operationele winst bedroeg het voorbije kwartaal 99 miljoen euro, een lichte groei tegenover dezelfde periode vorig jaar. De komende maanden hoopt Hugo Boss de effecten van investeringen, waaronder ook de digitale transformatie van zijn businessmodel, verder weg te werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.