Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense | RetailDetail

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense
Foto: Casimiro PT / Shutterstock.com

Polyvore, een bekend Amerikaans socialemedianetwerk en inspiratieplatform voor mode, is meteen na de overname door e-commercegroep Ssense stopgezet. Tot verontwaardiging van de gebruikers, die meteen een petitie opstartten.

 

De Pinterest van de modeliefhebbers

Vorige week maakte de Amerikaanse online handelaar in luxemode Ssense bekend dat het modenetwerk Polyvore overneemt van een dochterbedrijf van telecomspeler Verizon. Meteen na de bekendmaking trok het evenwel de stekker uit de mobiele apps en website van Polyvore, dat door fashionista’s wordt gebruikt als socialemediakanaal en om inspiratieborden op te maken.  


Tot 15 mei kunnen gebruikers hun digitale prikborden nog downloaden op Polyvore, daarna gaat het netwerk definitief op in Ssense. De site van Polyvore verwijst nu al door naar Ssense en als gebruikers er niet voor kiezen om zich uit te schrijven, komt hun profiel automatisch in handen van het e-commerceplatform.

 

#BringBackPolyvore

Als boze gebruikers daar geen stokje voor steken, tenminste, want het regent onder de hashtag #BringBackPolyvore verbolgen reacties op de sociale media. Er is ook al een petitie opgestart door leden om het socialemedianetwerk terug te vragen. Fashionista’s, die zich leden van de ‘Polyfam’-familie noemen, gebruikten het netwerk vaak ook als communicatiekanaal en zetten er verlanglijstjes mee op.


Polyvore, dat elf jaar heeft bestaan, zei in een persverklaring nochtans dat Ssense volgens hen “de juiste community” is en dat het geïnspireerd is door de toewijding die de overnemer aan de dag legt om een richtinggevende mix van ‘s werelds meest begeerde merken aan te bieden. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.