‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen | RetailDetail

‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

Morgen opent Leonidas een 'Leonidas Chocolates Café' in Kinepolis Antwerpen. Het is meteen het tweede chocoladecafé van de Belgische pralinemaker in Antwerpen.

Het moet niet altijd popcorn zijn

Nog geen jaar nadat Leonidas aan de Antwerpse Groenplaats een 'Leonidas Chocolates Café' opende, krijgen de Sinjoren er op 20 februari al een tweede bij in Kinepolis Antwerpen.

 

In het nieuwe 'Leonidas Chocolates Café' kan de cinemabezoeker niet alleen terecht voor de welgekende Belgische pralines en chocolade, maar ook voor warme en koude dranken. Het chocoladecafé moet de ideale locatie worden om vóór de film af te spreken of na de vertoning nog wat te blijven 'plakken'.

 

Leonidas is overigens niet het eerste grote merk dat zijn intrek neemt bij Kinepolis: eerder opende in de Antwerpse filmcomplex ook al een softijsshop onder de naam 'Ola Happiness Station', waar klanten softijs en gevarieerde toppings kunnen 'swirlen'.

 

Kinepolis almaar meer 'retailer'

De samenwerking met Leonidas is niet alleen een goeie aanvulling op het bestaande snackaanbod bij Kinepolis, maar past ook binnen de algemene filosofie van de bioscoopgroep: van elk bezoek een totaalbeleving maken... en meteen ook de omzet per bezoeker opdrijven.

 

Tussen 2008 en 2013 ging de omzet van Kinepolis met 13% omhoog tot 246 miljoen euro. Vooral in België komt de meeromzet per bezoeker niet van een hogere ticketprijs, maar wel van de retailactiviteiten (lees: de verkoop van popcorn, frisdrank en snoep). "Vandaag koopt 80% van de bezoekers iets in de shop, en dat groeit nog steeds", aldus retailmanager Bruno Barrat van Kinepolis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.