‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

Morgen opent Leonidas een 'Leonidas Chocolates Café' in Kinepolis Antwerpen. Het is meteen het tweede chocoladecafé van de Belgische pralinemaker in Antwerpen.

Het moet niet altijd popcorn zijn

Nog geen jaar nadat Leonidas aan de Antwerpse Groenplaats een 'Leonidas Chocolates Café' opende, krijgen de Sinjoren er op 20 februari al een tweede bij in Kinepolis Antwerpen.

 

In het nieuwe 'Leonidas Chocolates Café' kan de cinemabezoeker niet alleen terecht voor de welgekende Belgische pralines en chocolade, maar ook voor warme en koude dranken. Het chocoladecafé moet de ideale locatie worden om vóór de film af te spreken of na de vertoning nog wat te blijven 'plakken'.

 

Leonidas is overigens niet het eerste grote merk dat zijn intrek neemt bij Kinepolis: eerder opende in de Antwerpse filmcomplex ook al een softijsshop onder de naam 'Ola Happiness Station', waar klanten softijs en gevarieerde toppings kunnen 'swirlen'.

 

Kinepolis almaar meer 'retailer'

De samenwerking met Leonidas is niet alleen een goeie aanvulling op het bestaande snackaanbod bij Kinepolis, maar past ook binnen de algemene filosofie van de bioscoopgroep: van elk bezoek een totaalbeleving maken... en meteen ook de omzet per bezoeker opdrijven.

 

Tussen 2008 en 2013 ging de omzet van Kinepolis met 13% omhoog tot 246 miljoen euro. Vooral in België komt de meeromzet per bezoeker niet van een hogere ticketprijs, maar wel van de retailactiviteiten (lees: de verkoop van popcorn, frisdrank en snoep). "Vandaag koopt 80% van de bezoekers iets in de shop, en dat groeit nog steeds", aldus retailmanager Bruno Barrat van Kinepolis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top