‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

Morgen opent Leonidas een 'Leonidas Chocolates Café' in Kinepolis Antwerpen. Het is meteen het tweede chocoladecafé van de Belgische pralinemaker in Antwerpen.

Het moet niet altijd popcorn zijn

Nog geen jaar nadat Leonidas aan de Antwerpse Groenplaats een 'Leonidas Chocolates Café' opende, krijgen de Sinjoren er op 20 februari al een tweede bij in Kinepolis Antwerpen.

 

In het nieuwe 'Leonidas Chocolates Café' kan de cinemabezoeker niet alleen terecht voor de welgekende Belgische pralines en chocolade, maar ook voor warme en koude dranken. Het chocoladecafé moet de ideale locatie worden om vóór de film af te spreken of na de vertoning nog wat te blijven 'plakken'.

 

Leonidas is overigens niet het eerste grote merk dat zijn intrek neemt bij Kinepolis: eerder opende in de Antwerpse filmcomplex ook al een softijsshop onder de naam 'Ola Happiness Station', waar klanten softijs en gevarieerde toppings kunnen 'swirlen'.

 

Kinepolis almaar meer 'retailer'

De samenwerking met Leonidas is niet alleen een goeie aanvulling op het bestaande snackaanbod bij Kinepolis, maar past ook binnen de algemene filosofie van de bioscoopgroep: van elk bezoek een totaalbeleving maken... en meteen ook de omzet per bezoeker opdrijven.

 

Tussen 2008 en 2013 ging de omzet van Kinepolis met 13% omhoog tot 246 miljoen euro. Vooral in België komt de meeromzet per bezoeker niet van een hogere ticketprijs, maar wel van de retailactiviteiten (lees: de verkoop van popcorn, frisdrank en snoep). "Vandaag koopt 80% van de bezoekers iets in de shop, en dat groeit nog steeds", aldus retailmanager Bruno Barrat van Kinepolis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top