‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen | RetailDetail

‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

‘Leonidas Chocolates Café’ bij Kinepolis Antwerpen

Morgen opent Leonidas een 'Leonidas Chocolates Café' in Kinepolis Antwerpen. Het is meteen het tweede chocoladecafé van de Belgische pralinemaker in Antwerpen.

Het moet niet altijd popcorn zijn

Nog geen jaar nadat Leonidas aan de Antwerpse Groenplaats een 'Leonidas Chocolates Café' opende, krijgen de Sinjoren er op 20 februari al een tweede bij in Kinepolis Antwerpen.

 

In het nieuwe 'Leonidas Chocolates Café' kan de cinemabezoeker niet alleen terecht voor de welgekende Belgische pralines en chocolade, maar ook voor warme en koude dranken. Het chocoladecafé moet de ideale locatie worden om vóór de film af te spreken of na de vertoning nog wat te blijven 'plakken'.

 

Leonidas is overigens niet het eerste grote merk dat zijn intrek neemt bij Kinepolis: eerder opende in de Antwerpse filmcomplex ook al een softijsshop onder de naam 'Ola Happiness Station', waar klanten softijs en gevarieerde toppings kunnen 'swirlen'.

 

Kinepolis almaar meer 'retailer'

De samenwerking met Leonidas is niet alleen een goeie aanvulling op het bestaande snackaanbod bij Kinepolis, maar past ook binnen de algemene filosofie van de bioscoopgroep: van elk bezoek een totaalbeleving maken... en meteen ook de omzet per bezoeker opdrijven.

 

Tussen 2008 en 2013 ging de omzet van Kinepolis met 13% omhoog tot 246 miljoen euro. Vooral in België komt de meeromzet per bezoeker niet van een hogere ticketprijs, maar wel van de retailactiviteiten (lees: de verkoop van popcorn, frisdrank en snoep). "Vandaag koopt 80% van de bezoekers iets in de shop, en dat groeit nog steeds", aldus retailmanager Bruno Barrat van Kinepolis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top