’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang | RetailDetail

’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang

’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang

Jose Cuervo, het nummer één op de tequillamarkt, werkt aan de een beursgang. Die staat gepland voor het derde kwartaal van dit jaar en zou zo’n 1 miljard dollar moeten opbrengen.

 

250 jaar oud merk

Het Mexicaanse drankenconcern Jose Cuervo, bekend van de gelijknamige tequilla, zou nog dit jaar naar de beurs willen. Dat melden anonieme bronnen aan persbureau Bloomberg.

 

Het Mexicaanse Jose Cuervo draait tegenwoordig een omzet van meer dan 700 miljoen euro en verkoopt behalve het 250 jaar oude tequillamerk ook nog whiskymerk Bushmills, dat het van Diageo overnam in ruil voor het tequilamerk Don Julio.

 

Overigens wou datzelfde Diageo, ’s werelds grootste producent van sterke dranken (waaronder Johnnie Walker en Smirnoff), het Mexicaanse drankenbedrijf in 2011 overnemen. Destijds ging het gerucht dat de Britten zo’n 2 miljard dollar op tafel wilden legden. Maar zover is het dus nooit gekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.