’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang

’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang

Jose Cuervo, het nummer één op de tequillamarkt, werkt aan de een beursgang. Die staat gepland voor het derde kwartaal van dit jaar en zou zo’n 1 miljard dollar moeten opbrengen.

 

250 jaar oud merk

Het Mexicaanse drankenconcern Jose Cuervo, bekend van de gelijknamige tequilla, zou nog dit jaar naar de beurs willen. Dat melden anonieme bronnen aan persbureau Bloomberg.

 

Het Mexicaanse Jose Cuervo draait tegenwoordig een omzet van meer dan 700 miljoen euro en verkoopt behalve het 250 jaar oude tequillamerk ook nog whiskymerk Bushmills, dat het van Diageo overnam in ruil voor het tequilamerk Don Julio.

 

Overigens wou datzelfde Diageo, ’s werelds grootste producent van sterke dranken (waaronder Johnnie Walker en Smirnoff), het Mexicaanse drankenbedrijf in 2011 overnemen. Destijds ging het gerucht dat de Britten zo’n 2 miljard dollar op tafel wilden legden. Maar zover is het dus nooit gekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top