“AH to go binnen enkele jaren kassaloos” | RetailDetail

“AH to go binnen enkele jaren kassaloos”

“AH to go binnen enkele jaren kassaloos”

Wouter Kolk, CEO van supermarktketen Albert Heijn, gelooft dat Albert Heijn binnen enkele jaren ook een kassaloze supermarkt zal hebben, zoals bij het pilootproject dat Amazon een tijdje geleden heeft opgezet.

 

AH to go binnenkort zonder kassa?

“Ik vind het fantastisch dat Amazon een winkel is begonnen zonder kassa’s. Je checkt bij binnenkomst in met je telefoon, gooit daarna je spullen in een karretje en loopt met de kar de winkel uit, waarna je automatisch via je telefoon afrekent”, zegt hij aan De Telegraaf. “Ik zie dat hier ook komen, waarschijnlijk over een aantal jaren en als eerste waarschijnlijk bij de AH to go.”

 

Kolk vertelt ook over de fusie met het Belgische Delhaize. Hij gelooft dat beide partijen veel van elkaar kunnen leren. “Op het gebied van vers kunnen we veel leren van de Belgen.” Langs de andere kant denkt hij de zuiderburen te kunnen beïnvloeden op vlak van logistiek en efficiëntie.

 

Problemen met leveranciers bijna opgelost

De CEO beschouwt vers en hypervers dan ook als de absolute trend van het moment, samen met directe consumptie. “Dat merkten we al eerder bij AH to go. We hadden die winkels ingedeeld in afdeling ‘nu’ en ‘voor later’. We zien een duidelijke verschuiving richting directe consumptie.”

 

Bij de fusie met Delhaize was er wel ruzie ontstaan met de leveranciers, omdat het bedrijf plots extra kortingen eiste vanwege de grote schaal waarop het zou werken. Die problemen zijn volgens Kolk echter bijna opgelost. “We hebben goede gesprekken gehad en konden tonen wat allemaal mogelijk is.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.