“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten” | RetailDetail

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Logische stap

De integratie is een evidente stap: de drie organisaties hebben allemaal onder meer tot doel om dialoog tot stand te brengen tussen hun leden en de retailsector, en de toegevoegde waarde van merkproducten aan de buitenwereld kenbaar te maken. Door het grotere ledenaantal is de representativiteit van de geïntegreerde organisatie sterk verhoogd. BABM wordt één sterke merkfabrikantenvereniging die zestig FMCG-fabrikanten verenigt, zowel internationale als lokale spelers. 

 

“Het is logisch dat we de handen in elkaar slaan om sterker door te wegen in het debat”, licht Walter Gelens, CEO van BABM, toe. “Als merkenvereniging ijveren we voor een fair en transparant handelsklimaat voor onze leden, en willen we de toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk maken voor alle spelers.”

 

Eén aanspreekpunt 

“Vanaf nu zijn we één sterke merkfabrikantenvereniging die de meeste FMCG-bedrijven verenigt. Komende van 40 leden twee jaar geleden is BABM duidelijk aan het groeien. Tot onze leden behoren uiteenlopende ondernemingen, zowel grote multinationals als KMO’s. Voor sommige is het niet altijd vanzelfsprekend om op eigen kracht toegang te hebben tot de top van de distributie of de economische middens. Daarom zijn we zeer tevreden dat wij de merkenfabrikanten voortaan één aanspreekpunt bieden om onze boodschap van innovatie en groei kracht bij te zetten”, aldus nog Walter Gelens. 

 

Samen zijn de BABM-leden goed voor acht miljard euro aan omzet en 40.000 directe en indirecte banen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.