“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn” | RetailDetail

“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

Volgens federaal secretaris Jan De Weghe van de socialistische vakbond BBTK kunnen de Belgische supermarkten op vlak van werving veel leren van de Nederlandse keten Albert Heijn.

Sociale wetgeving nageleefd

Zo heeft hij lof voor de manier waarop Albert Heijn probeert om het winkelpersoneel een afspiegeling te laten zijn van de samenstelling van de maatschappij in een straal van vijftien kilometer rond de winkel, zei hij aan het Financieele Dagblad. AH brengt in die straal het aantal Belgen en aantal migranten in kaart, om vervolgens op basis van die cijfers de werving van nieuw personeel te volbrengen.

 

Hij stelt ook dat Albert Heijn de sociale wetgeving volledig naleeft. Bij de start van de eerste winkel in België werden enkele Nederlandse werkstudenten in dienst genomen, maar sindsdien zijn er bij Albert Heijn geen problemen meer opgetreden volgens De Weghe.

 

Eerder deze week kreeg Albert Heijn nog heel wat kritiek te slikken van de Belgische land- en tuinbouwers. Die wijzen Albert Heijn met de vinger voor de te lage prijzen, die ze nog krijgen voor hun producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.