“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

Volgens federaal secretaris Jan De Weghe van de socialistische vakbond BBTK kunnen de Belgische supermarkten op vlak van werving veel leren van de Nederlandse keten Albert Heijn.

Sociale wetgeving nageleefd

Zo heeft hij lof voor de manier waarop Albert Heijn probeert om het winkelpersoneel een afspiegeling te laten zijn van de samenstelling van de maatschappij in een straal van vijftien kilometer rond de winkel, zei hij aan het Financieele Dagblad. AH brengt in die straal het aantal Belgen en aantal migranten in kaart, om vervolgens op basis van die cijfers de werving van nieuw personeel te volbrengen.

 

Hij stelt ook dat Albert Heijn de sociale wetgeving volledig naleeft. Bij de start van de eerste winkel in België werden enkele Nederlandse werkstudenten in dienst genomen, maar sindsdien zijn er bij Albert Heijn geen problemen meer opgetreden volgens De Weghe.

 

Eerder deze week kreeg Albert Heijn nog heel wat kritiek te slikken van de Belgische land- en tuinbouwers. Die wijzen Albert Heijn met de vinger voor de te lage prijzen, die ze nog krijgen voor hun producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top