“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

Volgens federaal secretaris Jan De Weghe van de socialistische vakbond BBTK kunnen de Belgische supermarkten op vlak van werving veel leren van de Nederlandse keten Albert Heijn.

Sociale wetgeving nageleefd

Zo heeft hij lof voor de manier waarop Albert Heijn probeert om het winkelpersoneel een afspiegeling te laten zijn van de samenstelling van de maatschappij in een straal van vijftien kilometer rond de winkel, zei hij aan het Financieele Dagblad. AH brengt in die straal het aantal Belgen en aantal migranten in kaart, om vervolgens op basis van die cijfers de werving van nieuw personeel te volbrengen.

 

Hij stelt ook dat Albert Heijn de sociale wetgeving volledig naleeft. Bij de start van de eerste winkel in België werden enkele Nederlandse werkstudenten in dienst genomen, maar sindsdien zijn er bij Albert Heijn geen problemen meer opgetreden volgens De Weghe.

 

Eerder deze week kreeg Albert Heijn nog heel wat kritiek te slikken van de Belgische land- en tuinbouwers. Die wijzen Albert Heijn met de vinger voor de te lage prijzen, die ze nog krijgen voor hun producten.

Tags: