“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

“Belgische supermarkten kunnen leren van Albert Heijn”

Volgens federaal secretaris Jan De Weghe van de socialistische vakbond BBTK kunnen de Belgische supermarkten op vlak van werving veel leren van de Nederlandse keten Albert Heijn.

Sociale wetgeving nageleefd

Zo heeft hij lof voor de manier waarop Albert Heijn probeert om het winkelpersoneel een afspiegeling te laten zijn van de samenstelling van de maatschappij in een straal van vijftien kilometer rond de winkel, zei hij aan het Financieele Dagblad. AH brengt in die straal het aantal Belgen en aantal migranten in kaart, om vervolgens op basis van die cijfers de werving van nieuw personeel te volbrengen.

 

Hij stelt ook dat Albert Heijn de sociale wetgeving volledig naleeft. Bij de start van de eerste winkel in België werden enkele Nederlandse werkstudenten in dienst genomen, maar sindsdien zijn er bij Albert Heijn geen problemen meer opgetreden volgens De Weghe.

 

Eerder deze week kreeg Albert Heijn nog heel wat kritiek te slikken van de Belgische land- en tuinbouwers. Die wijzen Albert Heijn met de vinger voor de te lage prijzen, die ze nog krijgen voor hun producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top