“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

Aanstaande donderdag pakt discounter Lidl in België uit met een opmerkelijke actie: de Duitse supermarktketen organiseert een wedstrijd, waarbij de hoofdprijs “een leven lang gratis boodschappen” is.

Gezocht: Waarde van winkelkar

"Het concept is eenvoudig: wij vragen onze klanten om de totale verkoopwaarde te schatten van de artikelen in onze volle wedstrijd-winkelkar”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. Wie de totale verkoopwaarde en het antwoord op de schiftingsvraag het dichtst benadert, mag wekelijks voor de rest van zijn leven gratis boodschappen doen in een Belgische Lidl-vestiging naar keuze, ter waarde van de totale verkoopwaarde van de artikelen in de winkelkar.

 

Bij de stuntactie worden ook de sociale media betrokken: door dagelijks tips weg te geven op de Facebookpagina van Lidl wil de retailer een “spelelement” toevoegen en zo klanten online activeren voor het merk. De keten wil naar eigen zeggen aantonen dat een volle winkelkar er helemaal niet zoveel kost als klanten zouden denken.

 

De verkoopwaarde van de winkelkar en de winnaar worden op 19 september bekendgemaakt. Naast de hoofdprijswinnaar beloont Lidl ook honderd andere deelnemers met een winkelbon ter waarde van de kar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top