“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

Aanstaande donderdag pakt discounter Lidl in België uit met een opmerkelijke actie: de Duitse supermarktketen organiseert een wedstrijd, waarbij de hoofdprijs “een leven lang gratis boodschappen” is.

Gezocht: Waarde van winkelkar

"Het concept is eenvoudig: wij vragen onze klanten om de totale verkoopwaarde te schatten van de artikelen in onze volle wedstrijd-winkelkar”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. Wie de totale verkoopwaarde en het antwoord op de schiftingsvraag het dichtst benadert, mag wekelijks voor de rest van zijn leven gratis boodschappen doen in een Belgische Lidl-vestiging naar keuze, ter waarde van de totale verkoopwaarde van de artikelen in de winkelkar.

 

Bij de stuntactie worden ook de sociale media betrokken: door dagelijks tips weg te geven op de Facebookpagina van Lidl wil de retailer een “spelelement” toevoegen en zo klanten online activeren voor het merk. De keten wil naar eigen zeggen aantonen dat een volle winkelkar er helemaal niet zoveel kost als klanten zouden denken.

 

De verkoopwaarde van de winkelkar en de winnaar worden op 19 september bekendgemaakt. Naast de hoofdprijswinnaar beloont Lidl ook honderd andere deelnemers met een winkelbon ter waarde van de kar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Ahold Delhaize blijft het moeilijk hebben in België

09/08/2017

Het Belgisch-Nederlandse supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten en denkt zelfs meer te kunnen besparen dankzij de fusie dan eerst voorspeld. Langs de andere kant blijft de Belgische tak wel zwak presteren.

Back to top