“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

Aanstaande donderdag pakt discounter Lidl in België uit met een opmerkelijke actie: de Duitse supermarktketen organiseert een wedstrijd, waarbij de hoofdprijs “een leven lang gratis boodschappen” is.

Gezocht: Waarde van winkelkar

"Het concept is eenvoudig: wij vragen onze klanten om de totale verkoopwaarde te schatten van de artikelen in onze volle wedstrijd-winkelkar”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. Wie de totale verkoopwaarde en het antwoord op de schiftingsvraag het dichtst benadert, mag wekelijks voor de rest van zijn leven gratis boodschappen doen in een Belgische Lidl-vestiging naar keuze, ter waarde van de totale verkoopwaarde van de artikelen in de winkelkar.

 

Bij de stuntactie worden ook de sociale media betrokken: door dagelijks tips weg te geven op de Facebookpagina van Lidl wil de retailer een “spelelement” toevoegen en zo klanten online activeren voor het merk. De keten wil naar eigen zeggen aantonen dat een volle winkelkar er helemaal niet zoveel kost als klanten zouden denken.

 

De verkoopwaarde van de winkelkar en de winnaar worden op 19 september bekendgemaakt. Naast de hoofdprijswinnaar beloont Lidl ook honderd andere deelnemers met een winkelbon ter waarde van de kar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top