“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl | RetailDetail

“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

Aanstaande donderdag pakt discounter Lidl in België uit met een opmerkelijke actie: de Duitse supermarktketen organiseert een wedstrijd, waarbij de hoofdprijs “een leven lang gratis boodschappen” is.

Gezocht: Waarde van winkelkar

"Het concept is eenvoudig: wij vragen onze klanten om de totale verkoopwaarde te schatten van de artikelen in onze volle wedstrijd-winkelkar”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. Wie de totale verkoopwaarde en het antwoord op de schiftingsvraag het dichtst benadert, mag wekelijks voor de rest van zijn leven gratis boodschappen doen in een Belgische Lidl-vestiging naar keuze, ter waarde van de totale verkoopwaarde van de artikelen in de winkelkar.

 

Bij de stuntactie worden ook de sociale media betrokken: door dagelijks tips weg te geven op de Facebookpagina van Lidl wil de retailer een “spelelement” toevoegen en zo klanten online activeren voor het merk. De keten wil naar eigen zeggen aantonen dat een volle winkelkar er helemaal niet zoveel kost als klanten zouden denken.

 

De verkoopwaarde van de winkelkar en de winnaar worden op 19 september bekendgemaakt. Naast de hoofdprijswinnaar beloont Lidl ook honderd andere deelnemers met een winkelbon ter waarde van de kar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.