“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

“Leven lang boodschappen” te winnen bij Lidl

Aanstaande donderdag pakt discounter Lidl in België uit met een opmerkelijke actie: de Duitse supermarktketen organiseert een wedstrijd, waarbij de hoofdprijs “een leven lang gratis boodschappen” is.

Gezocht: Waarde van winkelkar

"Het concept is eenvoudig: wij vragen onze klanten om de totale verkoopwaarde te schatten van de artikelen in onze volle wedstrijd-winkelkar”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. Wie de totale verkoopwaarde en het antwoord op de schiftingsvraag het dichtst benadert, mag wekelijks voor de rest van zijn leven gratis boodschappen doen in een Belgische Lidl-vestiging naar keuze, ter waarde van de totale verkoopwaarde van de artikelen in de winkelkar.

 

Bij de stuntactie worden ook de sociale media betrokken: door dagelijks tips weg te geven op de Facebookpagina van Lidl wil de retailer een “spelelement” toevoegen en zo klanten online activeren voor het merk. De keten wil naar eigen zeggen aantonen dat een volle winkelkar er helemaal niet zoveel kost als klanten zouden denken.

 

De verkoopwaarde van de winkelkar en de winnaar worden op 19 september bekendgemaakt. Naast de hoofdprijswinnaar beloont Lidl ook honderd andere deelnemers met een winkelbon ter waarde van de kar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top