“Mosselseizoen start toch vroeger”

“Mosselseizoen start toch vroeger”

Het Zeeuwse mosselseizoen start onverwachts toch een kleine week vroeger: vanaf vrijdag 19 juli zullen er al mosselen van Zeeuwse oorsprong aan de horeca en vervolgens ook de supermarkten worden geleverd. Dat zegt het Antwerpse visbedrijf Verbiest, dat samenwerkt met Zeelands Roem.

"Laatste twee weken goed kunnen groeien"

Door de slechte weersomstandigheden van het afgelopen voorjaar hadden de Zeeuwse mosselkwekers en -handelaars eerder laten weten dat de start van het nieuwe mosselseizoen verlaat werd tot 24 juli. “Maar door het onverwachts goede weer de laatste twee weken hebben de mosselen goed kunnen groeien,” laat Nico Roodhooft, verantwoordelijke verkoop van de visverdeler Verbiest, weten.

 

Al vanaf vrijdag zullen er volgens Roodhooft dus Zeeuwse mosselen in omloop worden gebracht. Wel wordt er momenteel nog maar één maat aan de horeca verkocht, met name die van de jumbo-mosselen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top