“Nestlé moet zich sneller herpositioneren” | RetailDetail

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

Peter Brabeck-Letmathe, voorzitter van de raad van bestuur bij het Zwitserse Nestlé, heeft laten verstaan dat het bedrijf sneller zijn portfolio moet aanpakken, om de concurrentie met onder andere het nieuwe fusiebedrijf Kraft Heinz aan te gaan.

Concurrenten groeien

Nestlé is al een tijdje bezig met het aanpakken van zijn assortiment: zo verkocht het al PowerBar en een groot deel van Jenny Craig en is het bezig met de verkoop van de diepvriesproducten van Davigel aan de Brakes Group. Terwijl Nestlé zijn drank- en voedingsmerken van de hand doet, worden de concurrenten echter groter. Naast de fusie tussen Kraft Foods en Heinz, samen het derde grootste Noord-Amerikaanse voedingsbedrijf, was er ook het samengaan van de koffieafdelingen van Mondelez en D.E. Master Blenders 1753, die ze de tweede grootste koffiemaker wereldwijd worden.

 

Brabeck zegt daarom dat het bedrijf het tempo moet verhogen, zodat het klaar is om de concurrentie met die nieuwe grootmachten aan te gaan. Dat zei hij donderdag tijdens de jaarlijkse algemene vergadering in Lausanne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.