“Nestlé moet zich sneller herpositioneren” | RetailDetail

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

Peter Brabeck-Letmathe, voorzitter van de raad van bestuur bij het Zwitserse Nestlé, heeft laten verstaan dat het bedrijf sneller zijn portfolio moet aanpakken, om de concurrentie met onder andere het nieuwe fusiebedrijf Kraft Heinz aan te gaan.

Concurrenten groeien

Nestlé is al een tijdje bezig met het aanpakken van zijn assortiment: zo verkocht het al PowerBar en een groot deel van Jenny Craig en is het bezig met de verkoop van de diepvriesproducten van Davigel aan de Brakes Group. Terwijl Nestlé zijn drank- en voedingsmerken van de hand doet, worden de concurrenten echter groter. Naast de fusie tussen Kraft Foods en Heinz, samen het derde grootste Noord-Amerikaanse voedingsbedrijf, was er ook het samengaan van de koffieafdelingen van Mondelez en D.E. Master Blenders 1753, die ze de tweede grootste koffiemaker wereldwijd worden.

 

Brabeck zegt daarom dat het bedrijf het tempo moet verhogen, zodat het klaar is om de concurrentie met die nieuwe grootmachten aan te gaan. Dat zei hij donderdag tijdens de jaarlijkse algemene vergadering in Lausanne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".