“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

Peter Brabeck-Letmathe, voorzitter van de raad van bestuur bij het Zwitserse Nestlé, heeft laten verstaan dat het bedrijf sneller zijn portfolio moet aanpakken, om de concurrentie met onder andere het nieuwe fusiebedrijf Kraft Heinz aan te gaan.

Concurrenten groeien

Nestlé is al een tijdje bezig met het aanpakken van zijn assortiment: zo verkocht het al PowerBar en een groot deel van Jenny Craig en is het bezig met de verkoop van de diepvriesproducten van Davigel aan de Brakes Group. Terwijl Nestlé zijn drank- en voedingsmerken van de hand doet, worden de concurrenten echter groter. Naast de fusie tussen Kraft Foods en Heinz, samen het derde grootste Noord-Amerikaanse voedingsbedrijf, was er ook het samengaan van de koffieafdelingen van Mondelez en D.E. Master Blenders 1753, die ze de tweede grootste koffiemaker wereldwijd worden.

 

Brabeck zegt daarom dat het bedrijf het tempo moet verhogen, zodat het klaar is om de concurrentie met die nieuwe grootmachten aan te gaan. Dat zei hij donderdag tijdens de jaarlijkse algemene vergadering in Lausanne.

Tags: