“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

Peter Brabeck-Letmathe, voorzitter van de raad van bestuur bij het Zwitserse Nestlé, heeft laten verstaan dat het bedrijf sneller zijn portfolio moet aanpakken, om de concurrentie met onder andere het nieuwe fusiebedrijf Kraft Heinz aan te gaan.

Concurrenten groeien

Nestlé is al een tijdje bezig met het aanpakken van zijn assortiment: zo verkocht het al PowerBar en een groot deel van Jenny Craig en is het bezig met de verkoop van de diepvriesproducten van Davigel aan de Brakes Group. Terwijl Nestlé zijn drank- en voedingsmerken van de hand doet, worden de concurrenten echter groter. Naast de fusie tussen Kraft Foods en Heinz, samen het derde grootste Noord-Amerikaanse voedingsbedrijf, was er ook het samengaan van de koffieafdelingen van Mondelez en D.E. Master Blenders 1753, die ze de tweede grootste koffiemaker wereldwijd worden.

 

Brabeck zegt daarom dat het bedrijf het tempo moet verhogen, zodat het klaar is om de concurrentie met die nieuwe grootmachten aan te gaan. Dat zei hij donderdag tijdens de jaarlijkse algemene vergadering in Lausanne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top