“We geraken er wel uit bij Budgetslager” | RetailDetail

“We geraken er wel uit bij Budgetslager”

“We geraken er wel uit bij Budgetslager”

Er is vandaag weer normaal gewerkt in de 47 beenhouwerijen van Budgetslager. Vorige zaterdag waren vier op de vijf zaken dicht wegens een vakbondsactie, omdat de werknemers wilden protesteren tegen nieuwe arbeidsvoorwaarden.

Vakbonden ontevreden met nieuwe voorwaarden

Aanleiding voor de vakbondsacties was de overname van Budgetslager door Verso Food in mei. “Het personeel moet altijd beschikbaar zijn en er is sprake van nieuwe arbeidsovereenkomsten met slechtere voorwaarden”, liet een vakbondsvertegenwoordiger optekenen.

 

Volgens de socialistische vakbond toonden de werknemers zich flexibel bij de overname: Het werd mogelijk om het personeel elf uur per dag en vijftig uren per week te laten werken. Bovendien stemden de werknemers in om geen toeslagen te ontvangen op de overuren. “Maar de directie van Verso Food wil nog meer.  Individuele werknemers worden onder druk gezet om met loonsverlagingen in te stemmen.”

 

Overnemer ziet enkel "fiscaal vriendelijke optimalisatie"

Voor Verso Food – dat met Vleesmeester, De Beenhouwers en Ikana al actief was in de sector – was het een mooie geografische aanvulling op de portefeuille: Budgetslager is vooral in Limburg actief. Topman Jean-Marc Verwee van Verso Food spreekt van een “optimalisatie op een fiscaal vriendelijke manier” en verwacht er de komende tijd wel uit te geraken.

 

Budgetslager is te vinden in de omgeving van Aldi-warenhuizen. Het bedrijf zet vooral in op lagere prijzen en overnemer Verso Food wil die focus nog verscherpen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.