2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

In 2016 heeft McDonald’s België 44,5 miljoen klanten over de vloer gekregen: dat zijn er 2,5 miljoen meer dan een jaar eerder. Onder andere het succes van de nieuwe McDo 2.0-formule heeft bijgedragen tot de groei van de fastfoodketen.

Tevredenheid over nieuw concept

Vorig jaar introduceerde McDonald’s in een aantal Belgische filialen het nieuwe concept, waarin wordt gewerkt met à la minute bereiding van hamburgers, bestelzuilen en tafelbediening. Momenteel is het concept bij 15 vestigingen in België te vinden, maar op termijn moet het in alle vestigingen geïmplementeerd worden.

 

Tot nu toe is de feedback van de klant over de nieuwe formule overwegend positief: klanten vinden de tafelbediening bijzonder handig en de vrees voor minder menselijk contact en een terugval van de tewerkstelling leek onterecht. “Door de bediening aan tafel is er net meer menselijk contact tussen de klanten en onze medewerkers. Bovendien heeft McDo 2.0 één à twee extra arbeidsplaatsen gecreëerd in de restaurants waar het geïmplementeerd werd. We hebben dus eigenlijk meer personeel nodig: om de klanten te begroeten, ze te begeleiden bij de bestelzuilen en ze aan tafel te bedienen”, zegt Muhudin Aydin, die verantwoordelijk was voor de implementatie van McDo 2.0.

 

Ook de medewerkers zijn positief over de nieuwe formule, omdat ze zo meer contact met de klant en meer flexibiliteit hebben. In 2017 zal het concept dan ook tegen hetzelfde tempo verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top