2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

In 2016 heeft McDonald’s België 44,5 miljoen klanten over de vloer gekregen: dat zijn er 2,5 miljoen meer dan een jaar eerder. Onder andere het succes van de nieuwe McDo 2.0-formule heeft bijgedragen tot de groei van de fastfoodketen.

Tevredenheid over nieuw concept

Vorig jaar introduceerde McDonald’s in een aantal Belgische filialen het nieuwe concept, waarin wordt gewerkt met à la minute bereiding van hamburgers, bestelzuilen en tafelbediening. Momenteel is het concept bij 15 vestigingen in België te vinden, maar op termijn moet het in alle vestigingen geïmplementeerd worden.

 

Tot nu toe is de feedback van de klant over de nieuwe formule overwegend positief: klanten vinden de tafelbediening bijzonder handig en de vrees voor minder menselijk contact en een terugval van de tewerkstelling leek onterecht. “Door de bediening aan tafel is er net meer menselijk contact tussen de klanten en onze medewerkers. Bovendien heeft McDo 2.0 één à twee extra arbeidsplaatsen gecreëerd in de restaurants waar het geïmplementeerd werd. We hebben dus eigenlijk meer personeel nodig: om de klanten te begroeten, ze te begeleiden bij de bestelzuilen en ze aan tafel te bedienen”, zegt Muhudin Aydin, die verantwoordelijk was voor de implementatie van McDo 2.0.

 

Ook de medewerkers zijn positief over de nieuwe formule, omdat ze zo meer contact met de klant en meer flexibiliteit hebben. In 2017 zal het concept dan ook tegen hetzelfde tempo verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top