2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016 | RetailDetail

2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

In 2016 heeft McDonald’s België 44,5 miljoen klanten over de vloer gekregen: dat zijn er 2,5 miljoen meer dan een jaar eerder. Onder andere het succes van de nieuwe McDo 2.0-formule heeft bijgedragen tot de groei van de fastfoodketen.

Tevredenheid over nieuw concept

Vorig jaar introduceerde McDonald’s in een aantal Belgische filialen het nieuwe concept, waarin wordt gewerkt met à la minute bereiding van hamburgers, bestelzuilen en tafelbediening. Momenteel is het concept bij 15 vestigingen in België te vinden, maar op termijn moet het in alle vestigingen geïmplementeerd worden.

 

Tot nu toe is de feedback van de klant over de nieuwe formule overwegend positief: klanten vinden de tafelbediening bijzonder handig en de vrees voor minder menselijk contact en een terugval van de tewerkstelling leek onterecht. “Door de bediening aan tafel is er net meer menselijk contact tussen de klanten en onze medewerkers. Bovendien heeft McDo 2.0 één à twee extra arbeidsplaatsen gecreëerd in de restaurants waar het geïmplementeerd werd. We hebben dus eigenlijk meer personeel nodig: om de klanten te begroeten, ze te begeleiden bij de bestelzuilen en ze aan tafel te bedienen”, zegt Muhudin Aydin, die verantwoordelijk was voor de implementatie van McDo 2.0.

 

Ook de medewerkers zijn positief over de nieuwe formule, omdat ze zo meer contact met de klant en meer flexibiliteit hebben. In 2017 zal het concept dan ook tegen hetzelfde tempo verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top