500 producten Unilever krijgen vegetarisch keurmerk | RetailDetail

500 producten Unilever krijgen vegetarisch keurmerk

500 producten Unilever krijgen vegetarisch keurmerk

Unilever gaat samenwerken met de Europese Vegetarische Unie en gaat op ongeveer 500 producten van het bedrijf het V-label aanbrengen, dat aangeeft dat producten geschikt zijn voor vegetariërs.

Vleesloze dag

Unilever wil met de samenwerking inspelen op het gedrag van de consument, die steeds vaker grijpt naar vegetarische producten. Volgens het bedrijf houdt ongeveer 67% van de Nederlanders momenteel minstens één vleesloze dag per week.

 

“Hoewel ze misschien niet van plan zijn vlees helemaal uit hun dieet te schrappen, willen veel Europeanen, onder wie een groot aantal hier in Nederland, wel minder vlees eten of dat nu te maken heeft met gezondheidsredenen, ethische overwegingen, het milieu of alle drie”, zegt vicepresident Pablo Perversi.

 

Het label van de Europese Vegetarische Unie is momenteel al te vinden op een aantal producten van Unilever, maar dat zal de komende maanden gevoelig uitgebreid worden. De bedoeling is dat tegen eind volgend jaar ongeveer 500 producten het logo dragen. Unilever wil de consumenten op dat vlak ook meer inspireren en gaat daarom ook meer recepten voor vegetarische gerechten aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.