500 producten Unilever krijgen vegetarisch keurmerk | RetailDetail

500 producten Unilever krijgen vegetarisch keurmerk

500 producten Unilever krijgen vegetarisch keurmerk

Unilever gaat samenwerken met de Europese Vegetarische Unie en gaat op ongeveer 500 producten van het bedrijf het V-label aanbrengen, dat aangeeft dat producten geschikt zijn voor vegetariërs.

Vleesloze dag

Unilever wil met de samenwerking inspelen op het gedrag van de consument, die steeds vaker grijpt naar vegetarische producten. Volgens het bedrijf houdt ongeveer 67% van de Nederlanders momenteel minstens één vleesloze dag per week.

 

“Hoewel ze misschien niet van plan zijn vlees helemaal uit hun dieet te schrappen, willen veel Europeanen, onder wie een groot aantal hier in Nederland, wel minder vlees eten of dat nu te maken heeft met gezondheidsredenen, ethische overwegingen, het milieu of alle drie”, zegt vicepresident Pablo Perversi.

 

Het label van de Europese Vegetarische Unie is momenteel al te vinden op een aantal producten van Unilever, maar dat zal de komende maanden gevoelig uitgebreid worden. De bedoeling is dat tegen eind volgend jaar ongeveer 500 producten het logo dragen. Unilever wil de consumenten op dat vlak ook meer inspireren en gaat daarom ook meer recepten voor vegetarische gerechten aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".