51 jobs weg bij Coca-Cola België

51 jobs weg bij Coca-Cola België

Bij Coca-Cola Belgium in Anderlecht staan 51 jobs op de tocht. De frisdrankenreus wil zijn boekhoud- en andere financiële activiteiten verhuizen naar Oost-Europa. Niet alleen ons land is getroffen, maar ook Nederland, Luxemburg, Groot-Brittannië, Frankrijk, Noorwegen en Zweden. Alles samen gaat het om een 200-tal banen.

Kostenefficiëntie verbeteren

"We doen het om kostenefficiënter te kunnen werken en betere service aan onze klanten te kunnen bieden", zegt woordvoerster Eva Lefevre van Coca-Cola België in De Tijd. "Op de Finance-afdeling in Anderlecht verdwijnen daardoor 51 van de 150 jobs." Volgens de vakbonden, die het nieuws op een bijzondere ondernemingsraad te horen kregen, is de kans reëel dat de jobs verdwijnen naar Bulgarije. De directie wou dat echter (nog) niet bevestigen.

 

In ons land werken alles samen 2.500 mensen bij Coca-Cola Belgium. Naast de getroffen administratie zetel in Anderlecht telt de groep in ons land drie productie-eenheden (Gent, Antwerpen en Chaudfontaine), zes verdeelcentra en een technische afdeling (in Londerzeel). Coca-Cola heeft ook nog een innovatiecentrum in Brussel, waar 170 mensen aan de slag zijn.

 

Eén drankje per dag per Belg

Coca-Cola verkocht vorig jaar 910 miljoen liter frisdrank van zeventien merken in België en Luxemburg (dat is bijna één drankje per dag per Belg). Daarmee is ons land goed voor een omzet van 1,1 miljard euro. Het bedrijf realiseerde in 2011 een bedrijfswinst van 130 miljoen euro.

 

De gigant uit Atlanta investeerde de voorbije vijf jaar 242 miljoen euro in ons land en het Groothertogdom.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top