63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium | RetailDetail

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium
Shutterstock

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Overal ontslagen

Coca-Cola heeft in België zeven vestigingen, die allemaal jobs zullen zien verdwijnen. Volgens het bedrijf zullen de inspanningen ongeveer gelijk verdeeld worden: zowel in de distributie als in de productie en op de financiële afdelingen verdwijnen er banen. "We wijzigen de organisatie om de productie- en distributieactiviteiten efficiënter te maken en de finance-processen te vereenvoudigen", citeert De Morgen het bedrijf.

 

Het verdwijnen van de banen heeft een aantal verschillende oorzaken: supermarkten nemen steeds vaker een deel van de distributie zelf op, zodat daar al minder volk voor nodig is. Daarnaast wil het bedrijf de financiële afdeling verder digitaliseren en heeft het ook gewoon te kampen met een mindere verkoop.

 

Het is de tweede keer op korte tijd dat er banen verdwijnen bij Coca-Cola. In juni werd ook al bekend gemaakt dat er tot 75 banen zouden verdwijnen bij Coca-Cola in Anderlecht. Daar is het tweede grootste onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van de groep gevestigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.