7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea | RetailDetail

7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea

7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea

7-Eleven, een Amerikaanse keten van kleine supermarkten, heeft in Zuid-Korea een winkel geopend zonder personeel. De winkel in de Lotte World Tower in Seoul maakt gebruikt van biometrische verificatie bij de betalingen.

Betalen met handpalm

Wanneer klanten voor de eerste keer gebruik willen maken van de winkel, moeten ze eerst de informatie van hun klantenkaart registreren. Die informatie wordt dan gelinkt aan de kenmerken van de handpalm van de gebruiker, zoals de grootte, kleur en vorm. Daarna kunnen ze bij het verlaten van de winkel verlaten betalen door gewoon hun hand boven een scanner te houden. Er is dus geen nood meer aan een kredietkaart, cash geld of een smartphone.

 

De technologie die de handpalm van de klant scant, wordt ook op andere plaatsen in de winkel gebruikt. Zo kunnen tabaksproducten enkel aangekocht worden, als de leeftijd van de klant eerst geverifieerd is door middel van een gescande handpalm. De producten worden in de betaalzone gescand met een speciale scanner, die de barcodes van alle producten in die zone scant en meteen de totale kost berekent van de aankopen. Producten moeten zo niet meer één per één gescand worden door de klant.

 

Voorlopig is de nieuwe winkel enkel beschikbaar voor 2.000 werknemers van de Lotte World Tower, maar de bedoeling is dat hij eind augustus voor het grote publiek beschikbaar komt. Daarnaast wordt er ook al werk gemaakt van een tweede filiaal.

 

Seven Eleven lijkt zo Amazon voor te zijn, dat een tijdje geleden al begon met een pilootproject rond Amazon Go, een eigen supermarkt zonder personeel. Die vertoonde echter nog enkele problemen en de voorstelling aan het grote publiek werd daarom uitgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.