71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

Vandaag heeft McDonald's zijn 71ste Belgische vestiging geopend aan de Zuiderring in Mol. Die pakt meteen uit met een primeur voor ons land: het 'Wood & Stone'-interieurconcept, dat eerder al in onder meer Nederland en Frankrijk werd geïntroduceerd.

Design bij McDonald's

De combinatie van hout en steen zorgt volgens de keten voor een huiselijke en gezellige sfeer en wordt aangevuld met een aantal ontwerpen van straffe namen uit de designwereld: van felrode Eames-stoelen over lederen Chesterfield-zetels en barkrukken van de Franse architect Jean Prouvé tot hippe terrasloungestoelen.

 

Uiteraard is er ook gratis wifi, maar technologisch gaat dit restaurant nog een stap verder: zo zijn er vier bestelkiosken waar klanten op eigen tempo hun keuze kunnen maken. Daarnaast is er ook een 'Gym & Fun' voor kinderen, met een digitale projector die interactieve spelletjes en beelden projecteert op de vloer.

 

Tweede vrouwelijke franchisenemer

Van de nu 71 McDonald's-vestigingen in België zijn er 70 in handen van 23 franchisenemers. Het restaurant in Mol wordt uitgebaat door Nancy Haenen, die zich "de tweede vrouwelijke franchisenemer van McDonald's in België" mag noemen.

 

Haenen komt uit een echte McDonald's-familie: "Mijn vader bezit vier restaurants en mijn nonkel vijf. Ook mijn zus werkt bij de keten. Ikzelf werk al vijf jaar als administratieve kracht voor mijn vader en nonkel en nu zag ik met de komst van een Molse vestiging de ideale uitdaging om een eigen restaurant onder mijn hoede te nemen", klinkt het in Gazet van Antwerpen. In de nieuwe zaak zijn 41 medewerkers en 18 jobstudenten aan de slag.

Tags: