71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

Vandaag heeft McDonald's zijn 71ste Belgische vestiging geopend aan de Zuiderring in Mol. Die pakt meteen uit met een primeur voor ons land: het 'Wood & Stone'-interieurconcept, dat eerder al in onder meer Nederland en Frankrijk werd geïntroduceerd.

Design bij McDonald's

De combinatie van hout en steen zorgt volgens de keten voor een huiselijke en gezellige sfeer en wordt aangevuld met een aantal ontwerpen van straffe namen uit de designwereld: van felrode Eames-stoelen over lederen Chesterfield-zetels en barkrukken van de Franse architect Jean Prouvé tot hippe terrasloungestoelen.

 

Uiteraard is er ook gratis wifi, maar technologisch gaat dit restaurant nog een stap verder: zo zijn er vier bestelkiosken waar klanten op eigen tempo hun keuze kunnen maken. Daarnaast is er ook een 'Gym & Fun' voor kinderen, met een digitale projector die interactieve spelletjes en beelden projecteert op de vloer.

 

Tweede vrouwelijke franchisenemer

Van de nu 71 McDonald's-vestigingen in België zijn er 70 in handen van 23 franchisenemers. Het restaurant in Mol wordt uitgebaat door Nancy Haenen, die zich "de tweede vrouwelijke franchisenemer van McDonald's in België" mag noemen.

 

Haenen komt uit een echte McDonald's-familie: "Mijn vader bezit vier restaurants en mijn nonkel vijf. Ook mijn zus werkt bij de keten. Ikzelf werk al vijf jaar als administratieve kracht voor mijn vader en nonkel en nu zag ik met de komst van een Molse vestiging de ideale uitdaging om een eigen restaurant onder mijn hoede te nemen", klinkt het in Gazet van Antwerpen. In de nieuwe zaak zijn 41 medewerkers en 18 jobstudenten aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top