71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

Vandaag heeft McDonald's zijn 71ste Belgische vestiging geopend aan de Zuiderring in Mol. Die pakt meteen uit met een primeur voor ons land: het 'Wood & Stone'-interieurconcept, dat eerder al in onder meer Nederland en Frankrijk werd geïntroduceerd.

Design bij McDonald's

De combinatie van hout en steen zorgt volgens de keten voor een huiselijke en gezellige sfeer en wordt aangevuld met een aantal ontwerpen van straffe namen uit de designwereld: van felrode Eames-stoelen over lederen Chesterfield-zetels en barkrukken van de Franse architect Jean Prouvé tot hippe terrasloungestoelen.

 

Uiteraard is er ook gratis wifi, maar technologisch gaat dit restaurant nog een stap verder: zo zijn er vier bestelkiosken waar klanten op eigen tempo hun keuze kunnen maken. Daarnaast is er ook een 'Gym & Fun' voor kinderen, met een digitale projector die interactieve spelletjes en beelden projecteert op de vloer.

 

Tweede vrouwelijke franchisenemer

Van de nu 71 McDonald's-vestigingen in België zijn er 70 in handen van 23 franchisenemers. Het restaurant in Mol wordt uitgebaat door Nancy Haenen, die zich "de tweede vrouwelijke franchisenemer van McDonald's in België" mag noemen.

 

Haenen komt uit een echte McDonald's-familie: "Mijn vader bezit vier restaurants en mijn nonkel vijf. Ook mijn zus werkt bij de keten. Ikzelf werk al vijf jaar als administratieve kracht voor mijn vader en nonkel en nu zag ik met de komst van een Molse vestiging de ideale uitdaging om een eigen restaurant onder mijn hoede te nemen", klinkt het in Gazet van Antwerpen. In de nieuwe zaak zijn 41 medewerkers en 18 jobstudenten aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top