71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept | RetailDetail

71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

71ste Belgische McDonald’s introduceert nieuw interieurconcept

Vandaag heeft McDonald's zijn 71ste Belgische vestiging geopend aan de Zuiderring in Mol. Die pakt meteen uit met een primeur voor ons land: het 'Wood & Stone'-interieurconcept, dat eerder al in onder meer Nederland en Frankrijk werd geïntroduceerd.

Design bij McDonald's

De combinatie van hout en steen zorgt volgens de keten voor een huiselijke en gezellige sfeer en wordt aangevuld met een aantal ontwerpen van straffe namen uit de designwereld: van felrode Eames-stoelen over lederen Chesterfield-zetels en barkrukken van de Franse architect Jean Prouvé tot hippe terrasloungestoelen.

 

Uiteraard is er ook gratis wifi, maar technologisch gaat dit restaurant nog een stap verder: zo zijn er vier bestelkiosken waar klanten op eigen tempo hun keuze kunnen maken. Daarnaast is er ook een 'Gym & Fun' voor kinderen, met een digitale projector die interactieve spelletjes en beelden projecteert op de vloer.

 

Tweede vrouwelijke franchisenemer

Van de nu 71 McDonald's-vestigingen in België zijn er 70 in handen van 23 franchisenemers. Het restaurant in Mol wordt uitgebaat door Nancy Haenen, die zich "de tweede vrouwelijke franchisenemer van McDonald's in België" mag noemen.

 

Haenen komt uit een echte McDonald's-familie: "Mijn vader bezit vier restaurants en mijn nonkel vijf. Ook mijn zus werkt bij de keten. Ikzelf werk al vijf jaar als administratieve kracht voor mijn vader en nonkel en nu zag ik met de komst van een Molse vestiging de ideale uitdaging om een eigen restaurant onder mijn hoede te nemen", klinkt het in Gazet van Antwerpen. In de nieuwe zaak zijn 41 medewerkers en 18 jobstudenten aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.