Aandeel HelloFresh houdt stand op eerste dag | RetailDetail

Aandeel HelloFresh houdt stand op eerste dag

Aandeel HelloFresh houdt stand op eerste dag
Shutterstock

Het aandeel van maaltijdboxverkoper HelloFresh heeft op zijn eerste dag op de beurs van Frankfurt stand weten te houden. De huidige prijs schommelt rond 10,50 euro.

300 miljoen euro

De openingskoers van HelloFresh werd vanochtend vastgesteld op 10,25 euro en even was er een piek naar 10,60 euro, maar al snel viel de prijs licht terug naar een koers die schommelt rond 10,50 euro. De beursgang leverde HelloFresh alvast ongeveer 300 miljoen euro op: daarmee kan gesproken worden van een geslaagde beursgang. Na het fiasco van concurrent Blue Apron op de Amerikaanse beurs eerder dit jaar, was bij sommige analisten twijfel opgedoken rond de beursgang.

 

HelloFresh kan het opgehaalde geld alvast goed gebruiken om verder te blijven groeien: vorig jaar haalde het bedrijf wel een omzet van net geen 600 miljoen euro, maar leed het ook meer dan 90 miljoen euro verlies. Het bedrijf met wereldwijd 1,3 miljoen gebruikers wil tegen het einde van volgend jaar tenminste break-even draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.