Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com | RetailDetail

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com
Shutterstock

Bij maaltijdbezorger Takeaway.com is het aantal bestellingen in het vierde kwartaal van 2017 met 30% gegroeid. 

 

26% groei in Benelux

In totaal verwerkte het bedrijf 19,3 miljoen bestellingen, tegenover net geen 15 miljoen een jaar eerder. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 29% naar 6,9 miljoen, terwijl het aantal orders in Nederland met een kwart steeg naar 7,5 miljoen. Op de andere markten, waarbij onder andere België en Frankrijk, groeide Takeaway met 39% naar 4,9 miljoen bestellingen. Vanaf 11 februari trekt Takeaway zich wel terug uit Frankrijk.

 

Takeaway geeft ook iets meer informatie over de groei in de Benelux, waar het aantal bestellingen met 26% steeg naar 8,7 miljoen bestellingen. In België werden er dus ongeveer 1 miljoen bestellingen geplaatst in het vierde kwartaal van 2017.

 

Comfortabel marktleider

“Takeaway.com is nu comfortabel marktleider op al zijn belangrijkste markten en we hebben er vertrouwen in dat we marktaandeel zullen blijven winnen”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn vastberaden om 2018 nog succesvoller te maken dan 2017.” Het bedrijf is vooral tevreden over de resultaten van het vierde kwartaal van 2017, omdat er ook in het vierde kwartaal van 2016 al sprake was van een forse groei. Toen werd vlak na de beursgang immers fors geïnvesteerd in marketing, wat zorgde voor een snellere groei.

 

Voor het volledige boekjaar groeide het aantal bestellingen met 38% naar 68,3 miljoen. In Duitsland groeide de bezorger met 38%, terwijl Nederland een sprong maakte van 30%. In de Benelux steeg het aantal bestellingen met 33% naar 31,8 miljoen. De volledige resultaten voor het boekjaar 2017, het eerste volledige jaar sinds de beursgang, worden bekendgemaakt op 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.