AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand | RetailDetail

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand
Hasseröder

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

 

Dalende bierverkoop

CKCF noemt de twee merken zelf ‘ietwat bestoft’, maar wil daar in de toekomst verandering in brengen. Zo gaat het meer reclame maken voor Diebels en Hasseröder en gaat het investeren in de twee brouwerijen, schrijft De Tijd.

 

AB InBev doet de twee bieren van de hand, omdat het in Duitsland de focus wil leggen op zijn belangrijkste merken. De bieren Beck's, Franziskaner en Corona zullen de kar moeten trekken in Duitsland, waar de bierconsumptie in dalende lijn is. In de eerste negen maanden van 2017 daalde de bierverkoop met 3,1% naar 72 miljoen hectoliter. Ook bij Hasseröder daalde de verkoop van 2,4 miljoen hectoliter in 2012 naar 2,1 miljoen hectoliter in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.