AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand | RetailDetail

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand
Hasseröder

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

 

Dalende bierverkoop

CKCF noemt de twee merken zelf ‘ietwat bestoft’, maar wil daar in de toekomst verandering in brengen. Zo gaat het meer reclame maken voor Diebels en Hasseröder en gaat het investeren in de twee brouwerijen, schrijft De Tijd.

 

AB InBev doet de twee bieren van de hand, omdat het in Duitsland de focus wil leggen op zijn belangrijkste merken. De bieren Beck's, Franziskaner en Corona zullen de kar moeten trekken in Duitsland, waar de bierconsumptie in dalende lijn is. In de eerste negen maanden van 2017 daalde de bierverkoop met 3,1% naar 72 miljoen hectoliter. Ook bij Hasseröder daalde de verkoop van 2,4 miljoen hectoliter in 2012 naar 2,1 miljoen hectoliter in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.