AB InBev en Katoen Natie investeren in grootste bierteminal ter wereld | RetailDetail

AB InBev en Katoen Natie investeren in grootste bierteminal ter wereld

AB InBev en Katoen Natie investeren in grootste bierteminal ter wereld
Foto AB InBev

Katoen Natie heeft zijn contract voor de verscheping van bieren van AB InBev via de haven van Antwerpen met vijf jaar verlengd. Over twee jaar moet de terminal vier miljard pintjes per jaar verschepen en de grootste bierterminal ter wereld zijn.

Export naar Noord-Amerika

De terminal staat vooral in voor de verscheping van Stella Artois, Hoegaarden en Leffe naar Noord-Amerika. Tegelijk zorgt het voor de import van Corona-bier. Dagelijks gaat het om zowat 175 vrachtwagens en 185 containers. Sinds begin 2015 wordt een deel van het transport met zogenaamde supertrucks gedaan.

 

De plannen voor de komende jaren zijn erg ambitieus: jaarlijks worden er nu twee miljard pintjes verscheept, maar over een jaar moeten er dat al drie miljard zijn en een jaar later zelfs vier miljard. Om die groei op te vangen, hoopt topman Huts aan het Delwaidedok bijkomende concessiegronden te verwerven. Vandaag beschikt hij er over tien hectare. Vorig jaar maakte Katoen Natie al bekend er 98 miljoen euro te willen investeren in nieuwe magazijnen.

 

De Antwerpse havenschepen Marc Van Peel liet al verstaan dat er snel een beslissing zou worden genomen over de mogelijke uitbreiding van de concessie.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.