AB InBev-families lanceren sapjesdivisie | RetailDetail

AB InBev-families lanceren sapjesdivisie

AB InBev-families lanceren sapjesdivisie

Verlinvest, het privé-investeringsfonds van de AB InBev-families de Mévius en de Spoelberch, heeft al zijn investeringen in gezondheidsdrankjes ondergebracht in een aparte holding. Die is nu al 590 miljoen euro waard.

Groeiende markt

De nieuwe holding, Verlinvest Beverages, bestaat uit investeringen in drie Amerikaanse bedrijven: Hint, Vita Coco en Sambazon. Die haalden tien jaar geleden amper omzet, maar zijn ondertussen dus al goed voor een flinke waardering. Hint, dat water met een fruitsmaakje maakt, haalde in 2015 een omzet van 70 miljoen dollar (67 miljoen euro). Vita Coco haalde in 2014 al een omzet van 420 miljoen dollar (402 miljoen euro). De omzet van Sambazon is niet bekend.

 

Verlinvest gaat als investeringsmaatschappij traditioneel op zoek naar een sterke return op investeringen en verkoopt normaal op gepaste tijd zijn aandelen, zoals het eerder al deed met de verkoop van Vitamin Water aan Coca-Cola. Nu lijkt het toch structureel aanwezig te willen blijven in de sapjessector, met de oprichting van Verlinvest Beverages. Mogelijk gaat het nu op zoek naar synergiën tussen de verschillende bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.