AB InBev-families lanceren sapjesdivisie | RetailDetail

AB InBev-families lanceren sapjesdivisie

AB InBev-families lanceren sapjesdivisie

Verlinvest, het privé-investeringsfonds van de AB InBev-families de Mévius en de Spoelberch, heeft al zijn investeringen in gezondheidsdrankjes ondergebracht in een aparte holding. Die is nu al 590 miljoen euro waard.

Groeiende markt

De nieuwe holding, Verlinvest Beverages, bestaat uit investeringen in drie Amerikaanse bedrijven: Hint, Vita Coco en Sambazon. Die haalden tien jaar geleden amper omzet, maar zijn ondertussen dus al goed voor een flinke waardering. Hint, dat water met een fruitsmaakje maakt, haalde in 2015 een omzet van 70 miljoen dollar (67 miljoen euro). Vita Coco haalde in 2014 al een omzet van 420 miljoen dollar (402 miljoen euro). De omzet van Sambazon is niet bekend.

 

Verlinvest gaat als investeringsmaatschappij traditioneel op zoek naar een sterke return op investeringen en verkoopt normaal op gepaste tijd zijn aandelen, zoals het eerder al deed met de verkoop van Vitamin Water aan Coca-Cola. Nu lijkt het toch structureel aanwezig te willen blijven in de sapjessector, met de oprichting van Verlinvest Beverages. Mogelijk gaat het nu op zoek naar synergiën tussen de verschillende bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.