AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België

AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België
Shutterstock

Brouwer AB InBev gaat meer inspanningen doen om zijn Amerikaanse Goose Island-bieren onder de aandacht te brengen in België. Die werden hier een jaar geleden al gelanceerd, maar moeten nu in meer cafés opduiken.

Proeverijen

Echt grote reclamecampagnes op tv of andere media komen er voorlopig niet, maar AB InBev gaat wel meer evenementen organiseren rond de bieren. Zo komen er ‘hoppy hours’ waarbij er proeverijen worden georganiseerd in cafés. Klanten kunnen ook prijzen winnen wanneer ze de bieren bestellen.

 

Brouwerij Goose Island is al sinds 2011 in handen van AB InBev en sinds vorig jaar worden de bieren ook in België verkocht, vooral in cafés met een ruime bierkaart. Ook bij Delhaize, Carrefour en Albert Heijn zijn de speciaalbieren te vinden. De focus op speciaalbieren is voor AB InBev de manier waarmee het omgaat met de veranderingen op de Belgische biermarkt. Belgen drinken immers steeds minder bier, en dan vooral minder pils.

 

Voorlopig zijn de Amerikaanse bieren in België verre van populair. Vorig jaar werd er slechts 5.876 hectoliter geïmporteerd uit de Verenigde Staten, ongeveer evenveel als de jaarproductie van brouwerij Westvleteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top