AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België

AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België
Shutterstock

Brouwer AB InBev gaat meer inspanningen doen om zijn Amerikaanse Goose Island-bieren onder de aandacht te brengen in België. Die werden hier een jaar geleden al gelanceerd, maar moeten nu in meer cafés opduiken.

Proeverijen

Echt grote reclamecampagnes op tv of andere media komen er voorlopig niet, maar AB InBev gaat wel meer evenementen organiseren rond de bieren. Zo komen er ‘hoppy hours’ waarbij er proeverijen worden georganiseerd in cafés. Klanten kunnen ook prijzen winnen wanneer ze de bieren bestellen.

 

Brouwerij Goose Island is al sinds 2011 in handen van AB InBev en sinds vorig jaar worden de bieren ook in België verkocht, vooral in cafés met een ruime bierkaart. Ook bij Delhaize, Carrefour en Albert Heijn zijn de speciaalbieren te vinden. De focus op speciaalbieren is voor AB InBev de manier waarmee het omgaat met de veranderingen op de Belgische biermarkt. Belgen drinken immers steeds minder bier, en dan vooral minder pils.

 

Voorlopig zijn de Amerikaanse bieren in België verre van populair. Vorig jaar werd er slechts 5.876 hectoliter geïmporteerd uit de Verenigde Staten, ongeveer evenveel als de jaarproductie van brouwerij Westvleteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top