AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België

AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België
Shutterstock

Brouwer AB InBev gaat meer inspanningen doen om zijn Amerikaanse Goose Island-bieren onder de aandacht te brengen in België. Die werden hier een jaar geleden al gelanceerd, maar moeten nu in meer cafés opduiken.

Proeverijen

Echt grote reclamecampagnes op tv of andere media komen er voorlopig niet, maar AB InBev gaat wel meer evenementen organiseren rond de bieren. Zo komen er ‘hoppy hours’ waarbij er proeverijen worden georganiseerd in cafés. Klanten kunnen ook prijzen winnen wanneer ze de bieren bestellen.

 

Brouwerij Goose Island is al sinds 2011 in handen van AB InBev en sinds vorig jaar worden de bieren ook in België verkocht, vooral in cafés met een ruime bierkaart. Ook bij Delhaize, Carrefour en Albert Heijn zijn de speciaalbieren te vinden. De focus op speciaalbieren is voor AB InBev de manier waarmee het omgaat met de veranderingen op de Belgische biermarkt. Belgen drinken immers steeds minder bier, en dan vooral minder pils.

 

Voorlopig zijn de Amerikaanse bieren in België verre van populair. Vorig jaar werd er slechts 5.876 hectoliter geïmporteerd uit de Verenigde Staten, ongeveer evenveel als de jaarproductie van brouwerij Westvleteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top