AB InBev investeert minder in Hoegaarden | RetailDetail

AB InBev investeert minder in Hoegaarden

AB InBev investeert minder in Hoegaarden

De Leuvense brouwer AB InBev gaat minder investeren in zijn witbier Hoegaarden. Het bier is geen prioriteit meer in Europa en dus gaat AB InBev meer investeren in andere bieren, zoals de radlervarianten van Hoegaarden.

Dalende populariteit

AB InBev heeft lang veel geïnvesteerd in Hoegaarden, dat momenteel erg bekend is in België, Nederland en Frankrijk. Daarnaast is het biermerk ook te vinden in andere Europese landen, zoals het Verenigd Koninkrijk. Toch ziet AB InBev niet meer zoveel potentiële groei in het witbier.

 

In België en Nederland is de verkoop dan ook al een tijdje stabiel en in Frankrijk is er zelfs sprake van een lichte daling. Ook andere merken stellen vast dat witbier minder populair is geworden in eigen land en de buurlanden. “Wij verkopen ons witbier Vedett White vooral in het buitenland, zoals in Japan en China”, zegt brouwer Duvel Moortgat. “In eigen land is de vraag klein, omdat België verwend is met een diverse aanbod speciaalbieren.”

 

De beslissing van AB InBev wil niet zeggen dat het niet meer gaat investeren in Hoegaarden. “Hoegaarden blijft net als bijvoorbeeld Leffe een internationaal merk”, zegt Stuart MacFarlane, directeur van de Europese markt bij AB InBev. “In Azië behoudt Hoegaarden zijn titel als focus brand. Daar blijft het dus wel een merk waar we in investeren om het te laten groeien. In de afgelopen jaren steeg de populariteit van Hoegaarden in Rusland, China en Zuid-Korea.” Ook in fabriek van Hoegaarden, waar momenteel 80% voor export wordt geproduceerd, zal geïnvesteerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groenteproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.