AB InBev neemt producent energiedrankjes over

AB InBev neemt producent energiedrankjes over
Facebook

AB InBev heeft met Hiball een producent van energiedrankjes overgenomen. Hiball is een kleine speler in de markt die biologische energiedrankjes maakt. Daarnaast heeft het bedrijf nog een eigen merk van bruiswaters en frisdrank.

Uitbreiding niet-alcoholisch assortiment

Hiball werd in 2005 in Californië opgericht door Todd Berardi en telt momenteel een twintigtal werknemers. Vorig jaar haalde het een omzet van 40 miljoen dollar (34,5 miljoen euro). Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

 

De drankjes van Hiball zijn biologisch en bevatten naast een flinke portie cafeïne vooral natuurlijke energiesupplementen zoals guarana en ginseng. Daarnaast beschikt het met Alta Palla over een lijn drankjes met weinig calorieën en weinig suiker. “Ik geloof dat we met onze steun hun groei kunnen versnellen en hun drankjes bij meer klanten in meer plaatsen kunnen krijgen”, zegt João Castro Neves, CEO van Anheuser-Busch, de Amerikaanse tak van AB InBev.

 

Voor AB InBev betekent de overname opnieuw een uitbreiding van het assortiment niet-alcoholische drankjes. Het doel van het bedrijf is om tegen 2025 20 procent van het volume te laten bestaan uit alcoholarme of -vrije drankjes. Het wil daarmee inspelen op de groeiende groep consumenten die geen of minder alcohol drinkt. Zo lanceerde het dit jaar ook al Jupiler 0,0, een alcoholvrij bier dat al snel het succes van Jupiler NA oversteeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top