AB InBev neemt producent energiedrankjes over | RetailDetail

AB InBev neemt producent energiedrankjes over

AB InBev neemt producent energiedrankjes over
Facebook

AB InBev heeft met Hiball een producent van energiedrankjes overgenomen. Hiball is een kleine speler in de markt die biologische energiedrankjes maakt. Daarnaast heeft het bedrijf nog een eigen merk van bruiswaters en frisdrank.

Uitbreiding niet-alcoholisch assortiment

Hiball werd in 2005 in Californië opgericht door Todd Berardi en telt momenteel een twintigtal werknemers. Vorig jaar haalde het een omzet van 40 miljoen dollar (34,5 miljoen euro). Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

 

De drankjes van Hiball zijn biologisch en bevatten naast een flinke portie cafeïne vooral natuurlijke energiesupplementen zoals guarana en ginseng. Daarnaast beschikt het met Alta Palla over een lijn drankjes met weinig calorieën en weinig suiker. “Ik geloof dat we met onze steun hun groei kunnen versnellen en hun drankjes bij meer klanten in meer plaatsen kunnen krijgen”, zegt João Castro Neves, CEO van Anheuser-Busch, de Amerikaanse tak van AB InBev.

 

Voor AB InBev betekent de overname opnieuw een uitbreiding van het assortiment niet-alcoholische drankjes. Het doel van het bedrijf is om tegen 2025 20 procent van het volume te laten bestaan uit alcoholarme of -vrije drankjes. Het wil daarmee inspelen op de groeiende groep consumenten die geen of minder alcohol drinkt. Zo lanceerde het dit jaar ook al Jupiler 0,0, een alcoholvrij bier dat al snel het succes van Jupiler NA oversteeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.