AB InBev neemt producent energiedrankjes over | RetailDetail

AB InBev neemt producent energiedrankjes over

AB InBev neemt producent energiedrankjes over
Facebook

AB InBev heeft met Hiball een producent van energiedrankjes overgenomen. Hiball is een kleine speler in de markt die biologische energiedrankjes maakt. Daarnaast heeft het bedrijf nog een eigen merk van bruiswaters en frisdrank.

Uitbreiding niet-alcoholisch assortiment

Hiball werd in 2005 in Californië opgericht door Todd Berardi en telt momenteel een twintigtal werknemers. Vorig jaar haalde het een omzet van 40 miljoen dollar (34,5 miljoen euro). Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

 

De drankjes van Hiball zijn biologisch en bevatten naast een flinke portie cafeïne vooral natuurlijke energiesupplementen zoals guarana en ginseng. Daarnaast beschikt het met Alta Palla over een lijn drankjes met weinig calorieën en weinig suiker. “Ik geloof dat we met onze steun hun groei kunnen versnellen en hun drankjes bij meer klanten in meer plaatsen kunnen krijgen”, zegt João Castro Neves, CEO van Anheuser-Busch, de Amerikaanse tak van AB InBev.

 

Voor AB InBev betekent de overname opnieuw een uitbreiding van het assortiment niet-alcoholische drankjes. Het doel van het bedrijf is om tegen 2025 20 procent van het volume te laten bestaan uit alcoholarme of -vrije drankjes. Het wil daarmee inspelen op de groeiende groep consumenten die geen of minder alcohol drinkt. Zo lanceerde het dit jaar ook al Jupiler 0,0, een alcoholvrij bier dat al snel het succes van Jupiler NA oversteeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.