AB InBev opent nieuwe brouwerij in China | RetailDetail

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China
Shutterstock

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Premiumbieren

Momenteel hebben de lokale Chinese merken meer dan de helft van de markt in handen, maar de Chinese consument begint steeds meer interesse te tonen in internationale bieren. Dat is goed nieuws voor AB InBev, dat zijn merken in China op de markt brengt als premium producten. Zo wordt Budweiser in China aanzien als een premiumbier en Stella Artois zelfs als ‘super-premium’. Dat laatste merk kende sinds zijn lancering in China drie jaar geleden alvast een tweecijferige omzetgroei.

 

De nieuwe brouwerij is niet enkel de grootste van AB InBev in Azië, ze voegt meteen ook een aantal technologische nieuwigheden toe. Zo werd de kwaliteitscontrole sterk verbeterd, waardoor defecte producten er nu automatisch uitgehaald worden. Daarnaast zijn er ook zonnepanelen geïnstalleerd om de brouwerij milieuvriendelijker te maken. Om de Chinese consument nog meer in contact te brengen met de bieren, werd de brouwerij ook gebouwd als een attractie, waar toeristen het brouwproces van nabij kunnen volgen.

 

Premiumtrucks

AB InBev wil niet enkel zijn brouwerijen milieuvriendelijker maken, maar ook het transport. Daarom heeft het bij Tesla een bestelling van 40 elektrische en zelfrijdende vrachtwagens geplaatst, meteen een van de grootste bestellingen voor Tesla. De nieuwe vrachtwagens moeten AB InBev helpen om zijn doel te bereiken om tegen 2025 30% minder CO2 uit te stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".