AB InBev opent nieuwe brouwerij in China | RetailDetail

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China
Shutterstock

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Premiumbieren

Momenteel hebben de lokale Chinese merken meer dan de helft van de markt in handen, maar de Chinese consument begint steeds meer interesse te tonen in internationale bieren. Dat is goed nieuws voor AB InBev, dat zijn merken in China op de markt brengt als premium producten. Zo wordt Budweiser in China aanzien als een premiumbier en Stella Artois zelfs als ‘super-premium’. Dat laatste merk kende sinds zijn lancering in China drie jaar geleden alvast een tweecijferige omzetgroei.

 

De nieuwe brouwerij is niet enkel de grootste van AB InBev in Azië, ze voegt meteen ook een aantal technologische nieuwigheden toe. Zo werd de kwaliteitscontrole sterk verbeterd, waardoor defecte producten er nu automatisch uitgehaald worden. Daarnaast zijn er ook zonnepanelen geïnstalleerd om de brouwerij milieuvriendelijker te maken. Om de Chinese consument nog meer in contact te brengen met de bieren, werd de brouwerij ook gebouwd als een attractie, waar toeristen het brouwproces van nabij kunnen volgen.

 

Premiumtrucks

AB InBev wil niet enkel zijn brouwerijen milieuvriendelijker maken, maar ook het transport. Daarom heeft het bij Tesla een bestelling van 40 elektrische en zelfrijdende vrachtwagens geplaatst, meteen een van de grootste bestellingen voor Tesla. De nieuwe vrachtwagens moeten AB InBev helpen om zijn doel te bereiken om tegen 2025 30% minder CO2 uit te stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.