AB InBev overtreft net verwachtingen | RetailDetail

AB InBev overtreft net verwachtingen

AB InBev overtreft net verwachtingen
Shutterstock

De Belgisch-Braziliaanse bierbrouwer AB InBev heeft in het eerste kwartaal van 2017 net de verwachtingen van analisten weten te overtreffen. Ondanks een hogere omzet lag het verkochte volume wel net lager dan een jaar eerder.

Terugval in Noord-Amerika en EMEA

De omzet steeg in de eerste drie maanden van 2017 met 3,7% naar 12,9 miljard dollar (11,8 miljard euro). Daarmee klopt AB InBev net de verwachtingen van analisten, die hadden gemikt op een omzet van 12,8 miljard dollar. Toch was er wel een volumedaling van 0,5% ten opzichte van een jaar eerder, vooral door Noord-Amerika (-4,4%) en de zone EMEA (-2,7%). In andere regio’s was er sprake van een stijging of bleef het volume vrijwel stabiel.

 

De EBITDA steeg met 5,8% naar 4,8 miljard dollar (4,4 miljard euro). In Brazilië daalde de EBITDA wel met 23,3% wegens de daling van de opbrengsten per hectoliter met 1,8%, door een belastingverhoging die nog niet helemaal is doorgerekend.

 

De genormaliseerde winst steeg van 844 miljoen dollar (770 miljoen euro) naar 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro). Ook de integratie met SABMiller verloopt vlot: in het eerste kwartaal werd er zo 252 miljoen dollar (230 miljoen euro) aan synergiën gecreëerd. Voor het volledige jaar hoopt AB InBev zo 2,8 miljard dollar (2,6 miljard euro) te besparen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.