AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev heeft besloten om zijn bod op SABMiller met 1 pond te verhogen naar 45 pond per aandeel. Daar hadden de grootaandeelhouders van SABMiller om gevraagd: zij vonden dat het oorspronkelijke bod door de brexit minder waard is.

Brexit

Door de dreigende uitstap van de Britten uit de Europese unie heeft de waarde van het Britse pond een stevige duik genomen. Het nieuwe bod heeft nu een totale waarde van 79 miljard pond (94 miljard euro). Daarmee is het in euro ongeveer evenveel waard als het oorspronkelijke bod in oktober van vorig jaar. Het waren de grootaandeelhouders TCI, Davidson Kempner Capital en Elliott Management van SABMiller die aan AB InBev hadden gevraagd om hun bod te verhogen.

 

Ondertussen komt de afronding van de fusie tussen de twee grootste bierbrouwers ter wereld steeds dichterbij. Enkele dagen geleden kregen de twee bedrijven nog de goedkeuring van het Amerikaanse gerecht, mits het invullen van enkele voorwaarden. Ook Europa gaf eerder al zijn goedkeuring. Nu is het enkel nog wachten op groen licht vanwege China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

24/05/2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Biologische supermarkt Sequoia bouwt aan duurzame groei

24/05/2017

Bio-pionier Sequoia werkt geduldig aan verdere expansie: één bijkomende winkel per jaar is de ambitie. De teller staat voorlopig op zes. Ook opent de retailer binnenkort een nieuwe food-webshop. 

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express

24/05/2017

De vestiging van buurtwinkelketen Tecno in Mol-Rauw is gisteren heropend als een Carrefour Express. Die opening kadert in het overnameakkoord tussen Tecno en Carrefour, waarbij negen winkels van de keten in handen komen van Carrefour.

Lidl opent beachclub in Middelkerke

23/05/2017

Gedurende vier dagen laat Lidl de consumenten proeven van de zomer, in een pop-upwinkel aan het strand. Bovendien gaat de retailer nu ook van start op Instagram. 

Discount zet de toon in private label

23/05/2017

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in private labelproducten. Van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Back to top