AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev heeft besloten om zijn bod op SABMiller met 1 pond te verhogen naar 45 pond per aandeel. Daar hadden de grootaandeelhouders van SABMiller om gevraagd: zij vonden dat het oorspronkelijke bod door de brexit minder waard is.

Brexit

Door de dreigende uitstap van de Britten uit de Europese unie heeft de waarde van het Britse pond een stevige duik genomen. Het nieuwe bod heeft nu een totale waarde van 79 miljard pond (94 miljard euro). Daarmee is het in euro ongeveer evenveel waard als het oorspronkelijke bod in oktober van vorig jaar. Het waren de grootaandeelhouders TCI, Davidson Kempner Capital en Elliott Management van SABMiller die aan AB InBev hadden gevraagd om hun bod te verhogen.

 

Ondertussen komt de afronding van de fusie tussen de twee grootste bierbrouwers ter wereld steeds dichterbij. Enkele dagen geleden kregen de twee bedrijven nog de goedkeuring van het Amerikaanse gerecht, mits het invullen van enkele voorwaarden. Ook Europa gaf eerder al zijn goedkeuring. Nu is het enkel nog wachten op groen licht vanwege China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Back to top