AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit | RetailDetail

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev heeft besloten om zijn bod op SABMiller met 1 pond te verhogen naar 45 pond per aandeel. Daar hadden de grootaandeelhouders van SABMiller om gevraagd: zij vonden dat het oorspronkelijke bod door de brexit minder waard is.

Brexit

Door de dreigende uitstap van de Britten uit de Europese unie heeft de waarde van het Britse pond een stevige duik genomen. Het nieuwe bod heeft nu een totale waarde van 79 miljard pond (94 miljard euro). Daarmee is het in euro ongeveer evenveel waard als het oorspronkelijke bod in oktober van vorig jaar. Het waren de grootaandeelhouders TCI, Davidson Kempner Capital en Elliott Management van SABMiller die aan AB InBev hadden gevraagd om hun bod te verhogen.

 

Ondertussen komt de afronding van de fusie tussen de twee grootste bierbrouwers ter wereld steeds dichterbij. Enkele dagen geleden kregen de twee bedrijven nog de goedkeuring van het Amerikaanse gerecht, mits het invullen van enkele voorwaarden. Ook Europa gaf eerder al zijn goedkeuring. Nu is het enkel nog wachten op groen licht vanwege China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.