AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev heeft besloten om zijn bod op SABMiller met 1 pond te verhogen naar 45 pond per aandeel. Daar hadden de grootaandeelhouders van SABMiller om gevraagd: zij vonden dat het oorspronkelijke bod door de brexit minder waard is.

Brexit

Door de dreigende uitstap van de Britten uit de Europese unie heeft de waarde van het Britse pond een stevige duik genomen. Het nieuwe bod heeft nu een totale waarde van 79 miljard pond (94 miljard euro). Daarmee is het in euro ongeveer evenveel waard als het oorspronkelijke bod in oktober van vorig jaar. Het waren de grootaandeelhouders TCI, Davidson Kempner Capital en Elliott Management van SABMiller die aan AB InBev hadden gevraagd om hun bod te verhogen.

 

Ondertussen komt de afronding van de fusie tussen de twee grootste bierbrouwers ter wereld steeds dichterbij. Enkele dagen geleden kregen de twee bedrijven nog de goedkeuring van het Amerikaanse gerecht, mits het invullen van enkele voorwaarden. Ook Europa gaf eerder al zijn goedkeuring. Nu is het enkel nog wachten op groen licht vanwege China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ellis Gourmet Burger opent op het Antwerpse Zuid

27/03/2017

Hamburgerketen Ellis Gourmet Burger gaat op het Zuid zijn derde Antwerpse filiaal openen. Het kiest daarbij voor de Leopold de Waelplaats, vlakbij het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten. De deuren worden op 29 maart geopend.

Filet Pur: Een knap staaltje warm en koud blazen

24/03/2017

Voor al uw kortingen heeft u nog maar één kaart nodig en voor al uw feesten is er voortaan één adres. Maar wat te denken van het mistgordijn dat Ahold Delhaize optrok? Verneem er het fijne van in het weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi treft voorbereidingen voor Belgische webshop

24/03/2017

Discountketen Aldi is in België op zoek naar een 'e-commerce reporting analist' en een 'logistic operations manager e-commerce'. Dat duidt erop dat de Duitse keten van plan is om ook in België van start te gaan met onlineverkoop.

In fastfood tellen smaak, prijs en snelheid

24/03/2017

De sector van de fastfood- en selfservicerestaurants wordt gedomineerd door een beperkt aantal grote namen. Drivers zijn smaak, prijs-kwaliteitverhouding en snelheid. 

RetailDetail Food combineert bier en kaas

24/03/2017

De zestiende editie van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant onderzoekt het potentieel van foodpairing voor bier en kaas. Maar er is uiteraard veel meer. Benieuwd? 

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België

23/03/2017

Ahold Delhaize heeft nog geen definitieve beslissing genomen over de toekomst van het winkelmerk Albert Heijn in België. Uitsluitsel komt er pas in de eerste helft van 2019.

Back to top