AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen | RetailDetail

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen
Shutterstock

AB InBev is op zoek naar een overnemer voor de Duitse biermerken Hasseröder en Diebels. De Belgische bierreus hoopt ongeveer 200 miljoen euro te vangen voor de deal.

Vroeg stadium

De verkoop van de twee biermerken is nog een uitloper van de overname van sectorgenoot SABMiller, waarbij eerder al enkele Europese merken van SABMiller van de hand werden gedaan. Onder andere Grolsch vond toen nieuw onderdak.

 

Bij AB InBev wordt bevestigd dat er inderdaad nagedacht wordt over de toekomst van de twee merken en dat er wordt gepraat met kandidaat-overnemers. “Maar we zitten nog in een zeer vroeg stadium”, aldus een woordvoerder van het bedrijf. Het verwacht de eerste boden binnen te krijgen voor de zomerbreak.

 

Beide merken worden enkel in Duitsland verkocht en hebben een gezamenlijke omzet van 140 miljoen euro. Ze hebben wel een hoge winstmarge, wat ze een interessante prooi maakt voor overnemers. Analisten verwachten dan ook dat er minstens 200 miljoen euro wordt neergeteld bij de verkoop van Hasseröder en Diebels. Het zullen waarschijnlijk brouwers met een sterke aanwezigheid in Duitsland zijn die interesse zullen tonen, zoals onder andere Bitburger en Radeberger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.