AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen | RetailDetail

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen
Shutterstock

AB InBev is op zoek naar een overnemer voor de Duitse biermerken Hasseröder en Diebels. De Belgische bierreus hoopt ongeveer 200 miljoen euro te vangen voor de deal.

Vroeg stadium

De verkoop van de twee biermerken is nog een uitloper van de overname van sectorgenoot SABMiller, waarbij eerder al enkele Europese merken van SABMiller van de hand werden gedaan. Onder andere Grolsch vond toen nieuw onderdak.

 

Bij AB InBev wordt bevestigd dat er inderdaad nagedacht wordt over de toekomst van de twee merken en dat er wordt gepraat met kandidaat-overnemers. “Maar we zitten nog in een zeer vroeg stadium”, aldus een woordvoerder van het bedrijf. Het verwacht de eerste boden binnen te krijgen voor de zomerbreak.

 

Beide merken worden enkel in Duitsland verkocht en hebben een gezamenlijke omzet van 140 miljoen euro. Ze hebben wel een hoge winstmarge, wat ze een interessante prooi maakt voor overnemers. Analisten verwachten dan ook dat er minstens 200 miljoen euro wordt neergeteld bij de verkoop van Hasseröder en Diebels. Het zullen waarschijnlijk brouwers met een sterke aanwezigheid in Duitsland zijn die interesse zullen tonen, zoals onder andere Bitburger en Radeberger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.