ACLVB voert actie bij Brusselse Delhaizes

ACLVB voert actie bij Brusselse Delhaizes

De liberale vakbond ACLVB voert vandaag acties bij de filialen van Delhaize in Brussel en Waals-Brabant om de aandacht trekken rond het sociaal overleg, dat volgens de vakbond momenteel in het slop zit.

Onrust rond fusie met Ahold

Volgens de vakbond is er sinds enkele maanden al bijna geen sociaal overleg meer. Met de aanslagen op 22 maart werden bovendien enkele vergaderingen afgeblazen, maar niet opnieuw ingepland. De ACLVB is van mening dat de directie de bonden mijdt en wil nadrukkelijk dat er sociaal overleg komt in het kader van de fusie met het Nederlandse Ahold. Momenteel is er volgens hen een gebrek aan beslissingen en hebben de werknemers geen goed zicht op de mogelijke gevolgen van de fusie.

 

Om al die problemen aan te kaarten, houdt de ACLVB vandaag dus acties bij verschillende filialen van Delhaize, waarbij pamfletten worden uitgedeeld aan de ingang van de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top